اخبار روز

میلیون ها ایرانی آماده مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند

معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: اکنون میلیون ها ایرانی آماده پیوستن به حزب الله و حماس و مقابله با رژیم جنایتکار صهیونیستی هستند.

محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری در حاشیه راهپیمایی امروز در میدان انقلاب تهران در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: جنایات بی سابقه رژیم صهیونیستی در کشتار مجروحان و بی دفاعان در بیمارستان به این امر منجر شده است. “هیاهوی جهانی علیه این رژیم جنایتکار.”

وی افزود: مردم ایران با احساس مسئولیت و وجدان و همچنین استبداد ستیزی و استکبار ستیزی در پاسخ به این جنایات با خروشی به صحنه آمده اند و شب گذشته شهرهای مختلف شاهد یک حضور گسترده مردم

معاون حقوقی ریاست جمهوری تصریح کرد: اکنون میلیون ها ایرانی آماده پیوستن به حزب الله و حماس و مقابله با رژیم جنایتکار صهیونیستی هستند.

دهقان خاطرنشان کرد: از منظر حقوقی باید چند کار انجام دهیم. اولاً پیگیری در سطح جهانی برای رسیدگی به جنایات سران رژیم صهیونیستی توسط دادگاه کیفری بین المللی انجام می شود.

وی افزود: دولت فلسطین در سال 2014 از رژیم اشغالگر قدس به دیوان کیفری بین المللی شکایت کرد و این دادگاه به عنوان عالی ترین دادگاه کیفری بین المللی صلاحیت رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی را دارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: جنایات صهیونیست ها علیه ملت فلسطین شامل نسل کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است. تمامی جرایم ذکر شده در اساسنامه دیوان کیفری بین المللی ذکر شده و مشمول صلاحیت آن می باشد. فلسطین داوطلبانه صلاحیت این دادگاه را پذیرفت و به این دادگاه شکایت کرد.

دهقان تاکید کرد: اگر این دادگاه به جنایات سران رژیم اشغالگر قدس در 9 سال گذشته رسیدگی می کرد، امروز شاهد این همه جنایت جدید و این همه قتل نبودیم.

وی افزود: از وزیر امور خارجه درخواست کرده ایم که موضوع پیگرد قانونی موضوع فلسطین را در کنفرانس اسلامی مطرح کند و از همه کشورهای اسلامی بخواهد که پرونده فلسطین در دادگاه کیفری بین المللی رسیدگی شود.

معاون حقوقی ریاست جمهوری تصریح کرد: در کشور ما دادگاه های ما طبق قانون مجاز به رسیدگی به جنایات رژیم اشغالگر قدس هستند. از دادستان کل کشور خواسته ایم که سران رژیم صهیونیستی محاکمه شوند. رژیم در دستور کار قضایی قرار دارد.

دهقان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف آموزش در سطح بین المللی به ویژه در مراجع قضایی است و حقوقدانان در سراسر جهان باید متوجه موضوع فلسطین باشند که کار در این زمینه مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته انجام می شود. آقای وزیر دادگستری، رئیس جمهور، برای استفاده از فرصت برای محکومیت رژیم صهیونیستی در سراسر جهان و پیگیری جنایات صهیونیست ها در سراسر جهان.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا