اخبار روز

میزان شهریه وام دانشجویان علوم پزشکی در هر ترم مشخص شد | جدول قیمت

وام شهریه برای دانشجویان پرداخت شهریه دانشگاه های علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تعیین شده است.

دانشجویانی که در آزمون سراسری سازمان سنجش و آزمون‌های وزارت بهداشت در همه مقاطع پذیرفته شده و برای تحصیل موظف به پرداخت شهریه هستند، می‌توانند از وام شهریه استفاده کنند.

با استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی، دانشجویان این دسته موظف به پرداخت شهریه نقدی با احتساب قیمت تمام شده هستند. برای دریافت وام، دانشجویان باید اولویت نیاز مالی را داشته باشند، به تشخیص معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه، و تعهد محضری با ضامن معتبر را قبل از دریافت وام ارائه کنند.

همچنین، شرط ثبت نام در حداقل تعداد واحدهای مورد نیاز طبق مقررات آموزشی (به عنوان دانشجوی تمام وقت) و شرط سنوات تحصیلی پذیرفته شده نیز از شرایط آموزشی وام گیرندگان است.

وام‌های تکمیلی به تناسب هزینه های هر مقطع تحصیلی و شهریه مشخص شده در جدول زیر به دانشجویان اعطا می‌شود:

میزان شهریه وام دانشجویان علوم پزشکی در هر ترم مشخص شد | جدول قیمت

مبالغ وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 1402-1403

 

دانشجوان باید توجه داشته باشند که وام شهریه مورد تأیید صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تنها به حسابی واریز می‌شود که موسسه آموزشی دانشگاه بابت شهریه دانشجو کتباً آن را اعلام کرده باشد. همچنین باید دانست که درصد 4 کارمزد از سرانه وام شهریه کسر می‌شود.

بازپرداخت تسهیلات اعطایی تابع ضوابط اعلامی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت است. بنابراین دانشجویان ملزم به رعایت زمانبندی بازپرداخت تسهیلات وام شهریه هستند.

دانشجویان انتقالی نیز در صورتی مجاز به دریافت وام شهریه در دانشگاه مقصد هستند که کارمزد تسهیلات دریافتی را تسویه کرده باشند.

برای پرداخت وام شهریه، دانشجو باید درخواست خود را در فرم مخصوصی نوشته و پس از تأیید آموزش و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی محل تحصیل، از طریق صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت پرداخت شود.

دستورالعمل وام شهریه از نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ لازم الاجرا است و دانشجویان باید تعهدنامه جدید بازپرداخت تسهیلات دریافتی از طریق صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت را تکمیل و در یکی از دفاتر رسمی ثبت کنند.

بسیار خوشحالم که می‌توانم کمک کنم و متن را به شکل بهتری بازنویسی کنم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا