اخبار روز

میامی مشهد; شهری با امامزاده و آب گرم

معمولا مسافرانی که از شهرهای دیگر ایران به خراسان و مشهد می روند با این چالش مواجه می شوند که چه مکان های تفریحی و گردشگری دیگری وجود دارد؟ در این مقاله شما را با یکی از متنوع ترین مکان های گردشگری – مذهبی خراسان رضوی و جاذبه های اطراف مشهد، شهر میامی آشنا می کنیم.

معرفی میامی مشهد

شاید شما هم جزو افرادی باشید که در سفر به مشهد شما را همراهی می کنند خرید بلیط هواپیما Eutraves شما به دنبال مکان هایی برای استراحت هستید یا یکی از شهروندان این شهر هستید و برای تعطیلات آخر هفته خود به دنبال مکان هایی برای بازدید در مشهد هستید. یکی از بهترین پیشنهادها برای شما بازدید از شهر میامی و جاذبه های آن است. اقوام مختلفی مانند ترک، عرب و فارس در میامی زندگی می کنند. برخلاف مشهدی ها و به طور کلی خراسانی ها که از وجود چنین جاذبه ای آگاه هستند، گردشگران کمتر از آن مطلع هستند. با دید بهتر این روستا می تواند صنعت گردشگری و اقتصادی آن را تا حد زیادی رونق بخشد. این شهر جاذبه های تاریخی و تفریحی بسیاری از جمله آب گرم، کاروانسرای عباس آباد، کاروانسرای میامی، روستای کزقان و امامزاده یحیی را در دل خود جای داده است. قبل از خرید بلیط هواپیما مشهد به تهران و هنگام خروج از این شهر حتما این مناظر را در برنامه سفر خود قرار دهید. اگر تا به حال به این روستای زیبا سفر نکرده اید و به دنبال بهترین مکان برای تفریح ​​در سفر هستید، با ما همراه باشید و ما را با امکانات این روستا آشنا کنید.

امامزاده یحیی میامی، زیارتگاه مهم میامی

یکی از دلایل اصلی سفر مردم به میامی، وجود امامزاده ای به نام امامزاده یحیی است که از نوادگان امام سجاد (ع) بوده و به دلیل مجاورت با حرم امام رضا، مورد توجه زائران قرار می گیرد. برای زیارت این امامزاده در میامی مشهد باید مسافت 50 کیلومتری را طی کرد. بقعه امامزاده یحیی در زمینی به وسعت 55 هکتار قرار دارد که اطراف آن را اتاق های مخصوص شبانه روزی برای مسافران احاطه کرده است که می توانند در هنگام برنامه ریزی برای اقامت از این اقامتگاه ها استفاده کنند. علاوه بر این برای زائرانی که در این اتاق ها اقامت می کنند آشپزخانه ای نیز در نظر گرفته شده است تا بتوانند در کمال آرامش از سفری زیبا لذت ببرند. برخی از زائرانی که پیش از این به زیارت این امامزاده رفته اند، به معجزات آن ایمان زیادی دارند و در سفرهای بعدی خود دوباره به این امامزاده مشرف می شوند.

کاروانسرای عباس آباد، میراث دوره صفویه

در مرکز روستای عباس آباد که در 75 کیلومتری شهر میامی و 135 کیلومتری جاده شاهرود مشهد قرار دارد، مکانی تاریخی و باستانی به نام کاروانسرای عباس آباد وجود دارد که قدمت آن به دوره صفویه می رسد. اگر به جای خرید بلیط هواپیما تهران مشهداگر با ماشین شخصی می‌آیید، در طول سفر می‌توانید از این محوطه باشکوه و تاریخی دوران صفویه دیدن کنید و از تاریخچه این بنا مطلع شوید. در این بنا دو ورودی معروف به درب غربی و درب شرقی وجود دارد. کاروانسرای عباس آباد در سال ۱۳۶۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و مورد بازدید عموم قرار گرفت.

میامی مشهد; شهری با امامزاده و آب گرم

آب گرم در میامی پیشنهادی برای رفع خستگی سفر است

در طول تاریخ، استخرها و چشمه های آب گرم همیشه برای حاکمان و حاکمان اهمیت زیادی داشته است. امروزه نیز افراد زیادی هستند که علاقه زیادی به چشمه های آب گرم دارند و برای رفع خستگی آن ها را در برنامه سفر خود قرار می دهند. یکی از بهترین مکان ها برای استراحت در مشهد میامی آب گرم آن است که توجه خراسانی ها و مسافران شهرهای دیگر را به خود جلب می کند و از آن به عنوان وسیله ای درمانی برای تسکین درد استفاده می کند. مواد معدنی و خواص درمانی این آب گرم، میامی را به قطب گردشگری خراسان رضوی تبدیل کرده است. از دیگر فواید چشمه های آب گرم میامی می توان به افزایش شادابی پوست و رفع ناراحتی های ماهیچه ای و مفصلی اشاره کرد. به طور معمول تورهای برنامه ریزی شده برای بازدید از این روستا باید یکی از مقاصد آب گرم میامی باشد.

روستای چنارک میامی

یکی دیگر از جاذبه های مهم میامی که توجه برخی از گردشگران را به خود جلب می کند روستای چنارک است. مهم‌ترین نکته‌ای که گردشگران را برای بازدید از این روستا جذب می‌کند، وجود تپه‌های باستانی است که قدمت آن‌ها به سپیده دم اسلام می‌رسد و در سال ۱۳۸۳ به‌عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. متاسفانه اطلاعات دقیق تری از این تپه های باستانی در دست نیست. برخی از این تپه ها به صورت غاری هستند که به کوه یا زمین نفوذ کرده اند. بافت این تپه ها و بناهای باستانی از سنگ، گل و گل تشکیل شده است که تا حدودی ساختار خود را حفظ کرده و به منطقه ای باستانی تبدیل شده است.

میامی مشهد; شهری با امامزاده و آب گرم

کاروانسرای میامی

یکی دیگر از آثار تاریخی مهم دوره صفویه واقع در شهر میامی مشهد، کاروانسرای میامی است که از آثار تاریخی استان خراسان رضوی به شمار می رود و به ثبت آثار ملی ایران رسیده است. این کاروانسرا دارای یک در ورودی هشتی مانند است و از 4 هشتی تشکیل شده است. وقتی وارد این کاروانسرا می شوید حس عجیبی به شما دست می دهد و آن هم به دلیل نمای کاملا آجری و بی روح این کاروانسرا است. بالای سر در ورودی کاروانسرا کتیبه هایی وجود دارد که اطلاعاتی درباره سازنده این کاروانسرا و تاریخ ساخت آن به دست می دهد. این کاروانسرا حدود 5250 متر مربع مساحت دارد و همچنان ساختار خود را به خوبی حفظ کرده است.

میامی مشهد در کجا قرار دارد و چگونه می توان به آنجا رفت؟

در قسمت های قبلی این مطلب اشاره کرده ایم که میامی در 50 کیلومتری مشهد و در تنگه سرخس قرار دارد. برای رسیدن به میامی مشهد با ماشین، ابتدا باید از طریق بلوار بابابازار یا صدامتری به بلوار مفتح شرقی بروید. پس از عبور از این بلوار به جاده میامی خواهید رسید. از ابتدای این خیابان تا مقصد اصلی یعنی روستای میامی 45 کیلومتر فاصله است. همچنین خط حمل و نقل عمومی 501 دسترسی آسان به روستای میامی و امامزاده یحیی را فراهم می کند. البته تورهای گردشگری هم هست که امکان گشت و گذار و تفریح ​​در دهکده میامی را برای شما عزیزان فراهم می کند.

در پایان این مقاله

امیدواریم توانسته باشیم با چند دقیقه آشنایی با جاذبه های میامی مشهد شما را با این جاذبه مهم گردشگری آشنا کنیم. به شما توصیه می کنیم در هوای خوب از این منطقه دیدن نکنید. ضمناً برای بازدید از این روستا و امامزاده آن نیازی به پرداخت ورودیه نیست. برای اطلاعات بیشتر و خرید بلیط هواپیما به وب سایت Utraves Tourism مراجعه کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا