اخبار روز

مژده بیمه تامین اجتماعی برای این دسته از بیماران

به نقل از شمانیوز

به گزارش سایت طلا، بیماران خاص تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، اکنون امکان علامت گذاری این دسته از بیماران توسط پزشک در سامانه نسخ تامین اجتماعی فراهم شده است.

صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج 12 آبان ماه سال گذشته بر اساس بند «ن» تبصره 17 قانون برنامه بودجه سال 1401 با پوشش 27 بیماری خاص و صعب العلاج و با تزریق اعتبار ابلاغ شد.

بر اساس اساسنامه صندوق در هیات وزیران که در 6 شهریور 1401 به تصویب رسید، فهرست بیماری‌های مشمول این صندوق و همچنین تدوین بسته‌های خدماتی وزارت بهداشت اعلام می‌شود. در مراحل مختلف اعلام شد. بیماری های تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز صفاقی، همودیالیز، بیماری های موکوپلی ساکاریدوز، بیماری بال پروانه، SMA نوع یک، دو و سه، بیماری فیبروز کیستیک، اوتیسم، گروه سرطان های همه طیف، بیماری های قلبی و عروقی، پیوند خون ساز و سلول های بنیادی، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند قلب و پانکراس، پیوند روده و پیوند ریه، بیماری‌های روانی مزمن، صرع مقاوم به درمان، پارکینسون و کم شنوایی شدید بیماری‌هایی هستند که در مرحله اول تعریف شدند و به تدریج خدمات آنها در قالب صندوق ارائه می‌شود. بیماری های خاص و صعب العلاج

در خصوص هزینه های درمان بیماران خاص و صعب العلاج پس از آغاز به کار صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج نیز باید گفت که در ادارات دولتی خدماتی که بیماران دریافت می کنند تحت پوشش بیمه و صندوق 90 ​​تا 100 درصد قرار می گیرند. متشکل از سه مولفه بر اساس اساسنامه صندوق ویژه بیماریهای صعب العلاج، پوشش بیمه ای پایه که بیماران قبلا داشته اند حفظ شده و تعهدات بیمه پایه کاهش نمی یابد. همزمان پوشش بیمه تکمیلی لازم الاجرا می شود و پوشش صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج به پوشش های قبلی اضافه می شود.

در همین راستا در 20 خردادماه جلسه هماهنگی سازمان های بیمه گر پایه با حضور مدیران کل سازمان بیمه سلامت و سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح و پس از تبادل نظر مدیران و کارشناسان سازمان بیمه سلامت برگزار شد. سازمان های بیمه گر پایه در زمینه اعطای اعتبارات و تسهیلات صندوق حمایت از بیماران به بیمه شدگان تامین اجتماعی توافقات ویژه و صعب العلاج منعقد شدند.

دکتر شهرام غفاری – مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در این خصوص بیان کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص نحوه بهره مندی بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از مزایای صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج. در اولین جلسه شورای هماهنگی سازمان های بیمه گر پایه که در تاریخ 10 خرداد با حضور مدیران عامل سازمان های تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایران و پزشکان بیمه خدمات نیروهای مسلح برگزار شد، مقرر شد تا امنیت سازمان موظف است نسبت به علامت گذاری بیمه شدگان مشمول صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج اقدام کند.

وی افزود: امکان علامت گذاری بیماران توسط پزشک در سامانه نسخه نویسی وجود دارد و مدیریت های درمان تامین اجتماعی در استان ها نیز با تشکیل پرونده در پورتال معاونت رئیس جمهور نسبت به علامت گذاری بیماران خاص و صعب العلاج اقدام می کنند. از درمان

مدیرکل درمان غیرمستقیم صندوق تامین اجتماعی گفت: تبادل اطلاعات بیماران علامت گذاری شده و مشمول صندوق از طریق وب سرویس از ابتدا توسط واحد فناوری صندوق تامین اجتماعی و صندوق بیمه سلامت انجام شده است. ماه جولای . سهم داروها و خدمات بیمه شدگان مشمول صندوق حمایت از بیماران مبتلا به بیماری های خاص و لاعلاج پس از کسر سهم بیمه پایه و تکمیلی به صورت متمرکز توسط سازمان بیمه سلامت ایران محاسبه و پرداخت می شود.

غفاری همچنین از بررسی و توسعه خدمات به بیماران خاص خبر داد و گفت: در حال حاضر 3632 سرویس بین ویزیت، دارو، خدمات پاراکلینیکی، کاردرمانی و … مستقر است.

بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به آن دسته از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در جامعه شایع نیستند و برای درمان آن شرایط خاصی را می‌طلبند. این بیماری ها درمان دائمی ندارند و عوارض آن تا پایان عمر همراه بیمار است.

بر اساس بند (ن) تبصره 17 قانون بودجه سال 1401، حمایت ویژه ای از این دسته از بیماران در نظر گرفته شده و صندوق ویژه ای برای حمایت از این بیماران در دولت سیزدهم تشکیل شده است. هدف این صندوق تامین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری های خاص و صعب العلاج شامل خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات توانبخشی و توانبخشی، دوره ای و تسکینی است. خدمات. مراقبت‌ها، خدمات فهرست درمان‌های پرستاری و خانگی و موارد مشابه مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا