اخبار روز

توسعه گردشگری فرهنگی با موسیقی!/جزئیات

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ از سنندج، تیمور خالدی روز سه شنبه 10 مهر 1402 در برنامه رادیویی «مه‌لبه‌ندی کولتوور و هونه‌ر» گفت: صنعت گردشگری امروز پس از صنعت نفت و خودرو و نمایش سومین صنعت درآمدزا شده است. نقش بسیار مهمی در ایجاد شغل و درآمدزایی در کشورها دارد.

رئیس اداره نظارت و ارزشیابی ادارات و خدمات گردشگری کردستان افزود: استان کردستان پتانسیل ها و قابلیت های بسیاری در حوزه گردشگری دارد که با برنامه ریزی صحیح می توان بر کاهش بیکاری فائق آمد.

وی با بیان اینکه گردشگری موسیقی یکی از این نوع گردشگری است، گفت: موسیقی بومی ریشه در فرهنگ و هویت کهن مردم دارد و رگه هایی از آن در همه اقشار مردم این خطه از غم به شادی تولد تا مرگ.وجود دارد ».

خالدی برگزاری جشنواره «موسیقی سنه» برای اقوام ایرانی در سنندج را راهکاری مهم برای جذب گردشگر و معرفی جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان خواند و گفت: گسترش جشنواره های موسیقی، ارائه بسته های گردشگری موسیقی، برگزاری کارگاه های موسیقی برای گردشگران. ، تماشای موسیقی و رقص های محلی زنده، زیارت قبور نوازندگان برجسته منطقه و … قطعا به احیای موسیقی این خطه از کشور کمک می کند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی ادارات و خدمات جهانگردی کردستان یادآور شد: موسیقی محلی کردستان به دلیل غنا و ویژگی های منحصر به فرد خود قطعاً می تواند نقش مهمی در جذب بیشتر گردشگران فرهنگی به این استان ایفا کند، هرچند که توجه دست اندرکاران مربوطه می باشد.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر لزوم توسعه تورهای موسیقی و هنری در استان گفت: ورود مسافران بیشتر به استان می تواند در برقراری و ایجاد امنیت پایدار و همچنین ایجاد وحدت و انسجام دوستی و قوام و در نهایت ایجاد شغل برای جوانان تاثیر مثبت داشته باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا