اخبار روز

موافقت دولت با لغو روادید برخی کشورها

ضرغامی یادآور شد: امروز بنا به ضرورت گردشگری باید درهای کشور باز شود و مردم از سراسر دنیا به ایران بیایند. این مزیت نسبی ماست. با وجود مشکلاتی که در کشور داریم، هر گردشگری که به ایران می‌آید در بیش از 90 درصد نظرسنجی‌ها نظر خود را نسبت به ایران تغییر می‌دهد. یعنی همه تبلیغات ضد ایرانی مردود است.

وزیر میراث و گردشگری گفت: امروز دولت رای به لغو روادید برای اکثر کشورهای مذکور داد و ادامه بررسی ها در مورد برخی از کشورهای مورد بررسی به جلسه بعدی موکول شد.

به گزارش ایسنا، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره لغو روادید با سایر کشورها گفت: صبح امروز جلسه کمیسیون سیاسی امنیتی دولت به ریاست وزیر کشور برگزار شد. . از طرف وزارت خارجه و همه سازمان های اطلاعاتی که با ما خیلی خوب رفتار کردند. اکثر کشورهایی که پیشنهاد لغو روادید خود را داده بودند امروز به اتفاق آرا رای مثبت دادند.

وی افزود: در خصوص برخی از کشورهایی که ملاحظاتی وجود داشت، ادامه بررسی ها به جلسه بعدی کمیسیون موکول شده است و پس از تکمیل بررسی، اسامی تمامی این کشورها در جلسه بعدی اعلام می شود.

ضرغامی یادآور شد: امروز بنا به ضرورت گردشگری باید درهای کشور باز شود و مردم از سراسر دنیا به ایران بیایند. این مزیت نسبی ماست. بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر گردشگری که به ایران می‌آید، با وجود برخی مشکلات در کشور، بیش از 90 درصد نظر خود را نسبت به ایران تغییر می‌دهد. یعنی همه تبلیغات ضد ایرانی مردود است.

وزیر میراث و گردشگری تصریح کرد: خوشبختانه امروز کشور یکپارچه است. باید درهای کشور را باز کنیم تا به راحتی وارد ایران شوند. این حق همه مردم دنیاست.

وی یادآور شد: لغو متقابل روادید البته در دستور کار وزارت امور خارجه است اما آنچه در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری دنبال می کنیم این است که مردم همه کشورها بدون مشکل وارد ایران شوند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا