اخبار روز

ببینید وزیر راه و شهرسازی درباره طرح‌های کاهش نرخ سود و قیمت نهضت ملی مسکن چه گفته است!

به گفته پی ام آپ،مهرداد بذرپاش در نهضت ملی به یادآوری خود در محل اقامت تسهیلات 550 میلیون تومانی تصویب و ابلاغ شده اظهار داشت که هدف بعدی آنها کاهش نرخ سود و افزایش آن است. این در حالی است که بانک مرکزی نیز این موضوع را تأیید کرده است. با این حال، بذرپاش به نرخ فعلی این تسهیلات تأکید کرد که هنوز ناکافی است و باید کاهش یابد.

وی در زمینه پارچه فرسوده نیز، همین مقدار را مطرح کرده و اظهار داشت که تلاش می‌کنند از منابع موجود استفاده کنند. بذرپاش افزود که زمینه صندوق ملی مسکن را نیز افزایش دهند تا بتوانند اعطای تسهیلات مسکن به بافت‌های فرسوده را فراهم کنند.

وزیر بزرگراه و شهرسازی نیز یادآوری کرد که این کار در حوزه مسکن روستایی انجام شده است.

18 اسفند ماه سال گذشته وزیر حمل و نقل و توسعه شهری در حاشیه عملیاتی 2200 واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد درباره افزایش قیمت نهضت ملی مسکن گفت:با روش‌های دیگر به مشکل پرداخته شده است و افزایش قیمت تسهیلات نهضت مسکن منجر به تکمیل واحدهای مسکن شده و درآمد مردم را کاهش داده است.

بذرپاش یادآور شد:نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن که 23 درصد است اشاره کرد و بر این تأکید کرد که بهتر است این نرخ کمتر شود. وی با اشاره به جلسه شورا پول و اعتبار دو روز پیش گفت که وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های خود را برای کاهش نرخ سود ارائه کرده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 2 روز پیش (16 اسفند 1401) در شورا پول و اعتبار جلسه ای برگزار شد وزارت راه و شهرسازی وی برنامه خود را در خصوص نرخ سود تسهیلات و کاهش آن ارائه کرد.

بذرپاش با اشاره به اینکه منتظر نظر کمیته مربوطه درباره سود تاسیسات هستیم، تاکید کرد: تا پایان سال کاهش نرخ سود نهضت ملی مسکن نهایی می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در قیمت نهایی برای متقاضیان با درآمد اولیه مشکلاتی ایجاد شده است و راهکارهایی برای کاهش قیمت نهایی برای متقاضیانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند در نظر گرفته ایم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا