اخبار روز

این وام فقط تا این تاریخ مهلت دارد!

به گزارش پی ام آپ، ثبت نام وام بازنشستگان از روز شنبه (۲۷ خرداد) آغاز شده و تا 31خرداد ادامه دارد.

مبلغ این وام از 12 میلیون تومانی که سال گذشته پرداخت شده بود به 20 میلیون تومان افزایش یافته است و این تسهیلات در این مرحله به 40 هزار بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی پرداخت می شود.

به گفته میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پس از تکمیل این مرحله و شناسایی 40 هزار نفر از افراد واجد شرایط، در آستانه دهه مبارک امامت و ولایت، پرداخت مرحله اول وام قرض‌الحسنه بازنشستگان در دستور کار قرار می‌گیرد.

در این مرحله بازنشستگان و مستمری بگیران می توانند با مراجعه به مراکز بازنشستگی سراسر کشور برای دریافت این خدمت ثبت نام کنند. برای دریافت این تسهیلات نیازی به ضامن نیست و این وام با توافق صندوق رفاه اجتماعی و بانک رفاه کارگران به صورت وام به بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان پرداخت می شود. پس از ثبت نام تمامی مراحل احراز شرایط متقاضیان و پرداخت این تسهیلات به صورت غیرحضوری انجام می شود و نیازی به مراجعه بازنشستگان به شعب بانک و تامین اجتماعی نیست.

داشتن تلفن همراه، نداشتن سابقه چک بلامحل، نداشتن بدهی معوق نزد سیستم بانکی، عدم استفاده از تسهیلات مشابه بانک رفاه در دو سال اخیر و داشتن سن 18 تا 77 سال و داشتن سن بین ۱۸ تا ۷۷ سال و همچنین داشتن حساب در بانک رفاه کارگران با حداقل ۱۰۰ هزار تومان موجودی شرایط دریافت این تسهیلات است.

در صورت احراز این شرایط، متقاضیان در این مرحله می توانند ثبت نام خود را از طریق مراکز بازنشستگی به اتمام برسانند و نیازی به مراجعه حضوری به بانک و سازمان تامین اجتماعی ندارند و در صورت داشتن شرایط، مبلغ تسهیلات واریز می شود. در حساب بازنشستگان بازپرداخت این تسهیلات دو ساله به صورت وام با کارمزد 4 درصد است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا