اخبار روز

مهلت افزایش سرمایه بانک ها چقدر است؟/ جزئیات برنامه هفتم

به گزارش پی ام آپ، طبق ماده 63 صورت حساب برنامه هفتم توسعه بانک مرکزی ج.ا.ا یا موسسات مالی و اعتباری واحدهای غیربانکی با نسبت کفایت سرمایه کمتر از 8 درصد باید برای بهبود نسبت مذکور برنامه افزایش ارائه دهند. زمینه پول نقد و روش های دیگر برای تایید.

بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری غیربانکی موضوع این بند موظفند ظرف یک ماه پس از اعلام ج.ا.ا با بانک مرکزی ملاقات کنند. ایران طرح افزایش سرمایه خود را به بانک مرکزی ج.ا ارائه کنید و حداکثر ظرف مدت 2 ماه نسبت به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برای افزایش سرمایه اقدام کنید.

سازمان برنامه و بودجه کل کشور و وزارتخانه. امور اقتصادی و دارایی ملزم به افزایش سرمایه در بانک هایی هستند که دولت در آنها بر اساس طرح مصوب هیئت مدیره سهامدار است اقتصاد خواهد آمد و اقدام خواهد کرد پول در این رابطه طبق قانون الزامی شده است بودجه مستمری های مادام العمر در سراسر کشور یا تحت روش های سایر اشکال تامین مالی.

در صورت عدم موفقیت سهامداران در افزایش سرمایه، بانک مرکزی باید با سلب حق تقدم سهامداران فعلی، نسبت به افزایش سرمایه اقدام کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا