اخبار روز

یارانه نقدی خردادماه واریز نمی‌شود!/ جزئیات این خبر شوکه کننده

به گزارش پی ام آپ، در گزارش‌های اخیر، ادعا شده بود که یارانه نقدی خرداد ماه قرار است واریز شود، اما سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، طیبه حسینی این مطلب را تکذیب کرده است. وی تأکید کرد که هیچ یارانه‌ای امروز واریز نشده و همچنین اطلاعاتی که در خصوص واریز یارانه منتشر شده است، تاییدی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ندارد و کاملاً غیرقابل اعتماد به نظر می‌رسد.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها همچنین از زمان واریز یارانه نقدی در خرداد ماه خبر داد: روال واریز یارانه همیشه ساعت 12 شب و بیستم هر ماه بوده است. در این زمینه تمام تلاش خود را می کنیم تا یارانه نقدی به موقع پرداخت شود.

حسینی ادامه داد: سازمان هدف‌گذاری کمک‌های بلاعوض هیچ اطلاعیه‌ای در این باره منتشر نکرده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از خبرنگار ایسنا، افزایش 20 درصدی یارانه ها برای همه افراد نیست و فقط برای دهک های 1 تا 3 مستمری بگیر هستند. کمیته امداد و بهزیستی مشمول این افزایش هستند.

شرط دیگر تعیین تکلیف یارانه 20 درصدی بیشتر این است که این دسته از افراد 80 درصد مبلغ یارانه خود را به صورت کالا خریداری کرده باشند، بنابراین می توانند از افزایش 20 درصدی یارانه نیز استفاده کنند.

البته میزان افزایش یافته یارانه 20 درصدی به صورت اعتباری بوده و برای مشمولان قابل برداشت نقدی نیست و صرفاً برای خرید کالاهای کاغذی قابل استفاده است.

از سوی دیگر بر خلاف آنچه در خبرهای امروز منتشر شد، 8.5 میلیون نفر مشمول افزایش 20 درصدی یارانه نخواهند شد، زیرا این تعداد جمعیت همه دهک های یک تا سه است، اما فقط آن ها با افزایش یارانه 20% مواجه خواهند شد که 80% مبلغ را برای کالابرگ خریداری کرده باشند.

به این معنی است که اگر شما در دهک یک تا سه زندگی می‌کنید و در عین حال حقوقی از کمیته امداد و بهزیستی دریافت می‌کنید و ۸۰ درصد مبلغ یارانه خود را از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در این طرح شرکت کرده‌اند، به صورت کالابرگ خریداری می‌کنید، ۲۰ درصد دیگر از مبلغ یارانه به صورت اعتباری به حساب شما واریز خواهد شد. البته این مبلغ نمی‌تواند به صورت نقدی برداشت شود و شما می‌توانید دوباره از آن برای خرید کالابرگ استفاده کنید. همچنین از کالابرگ برای خرید کالاهای اساسی و نیازمند جامعه در نظر گرفته می‌شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا