اخبار روز

منتظر سپرده فوق العاده کمک هزینه. آبان با این رقم همراه باشید


به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، بیش از چهار ماه از اجرای سراسری طرح کارت شارژ الکترونیک در کشور می گذرد. طرحی که شامل 11 قلم کالایی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی و شکر است که به تایید انستیتو تغذیه ایران رسیده است. در سبد غذایی این طرح تعریف شده است و مشمولان این طرح در صورت خرید 200 هزار تومان از مبلغ یارانه از بین 11 قلم کالای سبد غذایی، مشمول دریافت 120 هزار تومان یارانه تشویقی خواهند شد.

در حال حاضر 145000 کسب و کار و کسب و کار به این طرح برای اجرای آن متصل شده اند.

البته مرحله اول اجرای ملی این طرح به این صورت بود که سه دهک اول درآمدی و متقاضیان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد از امتیاز تشویقی برخوردار شدند و در صورت خرید 70 درصدی شما. یارانه از بین این 11 فقره، مبلغ یارانه شما 20 درصد افزایش یافت، اما در مرحله دوم، سه دهک درآمدی اول و مشمولان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با مابه التفاوت از امتیاز تشویقی برخوردار شدند. که شرط بهره مندی از افزایش اعتبار خرید حداقل 200 هزار تومان است. اعتبار یارانه اعلام شد و اگر خانوارها از بین کالاهای اساسی این مبلغ یارانه را خریداری کنند مشمول امتیاز تشویقی می شوند.

به مرور زمان و از اول شهریورماه یارانه تشویقی به دهک های چهارم و پنجم درآمدی به صورت پاداش تعمیم یافت و دهک های چهارم و پنجم نیز مشمول این یارانه تشویقی شدند.

اما از ابتدای هفته گذشته و در مرحله ششم اجرای طرح الکترونیک کالابرگ، دهک های ششم و هفتم درآمدی و دهک های اول تا پنجم واجد شرایط دریافت امتیاز تشویقی از طرح کالابرگ شدند. همچنین با دریافت 200 هزار تومان از مبلغ یارانه خود از 11 قلم سبد غذایی تعریف شده، مشمول دریافت 120 هزار تومان یارانه تشویقی می شوند. یعنی با استفاده از این طرح، یارانه دهک های درآمدی 1 تا 3 به 520 هزار تومان و یارانه دهک های درآمدی 4 تا 7 به 420 هزار تومان افزایش می یابد.

با این حال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته اعلام کرد که دهک های هشتم و نهم به تدریج به طرح صورتحساب الکترونیکی اضافه می شوند.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا