اخبار روز

مقامات ایرانی به تهدیدات دولت بریتانیا واکنش نشان دادند! / هیچ اقدامی علیه سپاه ایران نادیده گرفته نمی شود!

دولت بریتانیا در بیانیه ای خواستار تحریم سپاه ایران شد. این دولت در مورد سپاه پاسداران ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد که این دولت یکی از تهدیدات برای بریتانیا به حساب می آید. در ادامه با جزئات ماجرا بیشتر آشنا خواهید شد.

مقامات ایرانی به تهدیدات دولت بریتانیا واکنش نشان دادند! / هیچ اقدامی علیه سپاه ایران نادیده گرفته نمی شود!

روزنامه تلگراف گزارش داد که سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا در بیانیه ای علیه سپاه پاسداران ایران، آن را “بزرگترین تهدید برای امنیت ملی بریتانیا” خوانده است.

براورمن نسبت به برخی گزارش‌های اطلاعاتی مبنی بر تلاش عوامل ایرانی برای جذب اعضای گروه‌های جنایتکار برای هدف قرار دادن مخالفان دولت و افزایش فعالیت‌های خود در بریتانیا ابراز نگرانی کرد.

به همین ترتیب، وزیر کشور انگلیس در بیانیه‌ای علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدعی شد: «تهدید ایران بیش از هر چیز ما را نگران می‌کند.» این مشکل بزرگی است زیرا دشمنی‌ها و مطالبات آنها در حال افزایش است. آنها در برابر هر کسی که رژیم آنها را به چالش می کشد و می خواهد آن را از هم بپاشد، بسیار دفاع می کنند. تحرکات آن ها در حال افزایش است.»

علاوه بر این، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که اختلافات بین وزیر کشور انگلیس و جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه این کشور بر سر موضوع قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست موسوم به تروریستی لندن افزایش یافته است.
به نوشته این روزنامه، کلورلی در حالی با این تصمیم مخالف است که براورمن این ادعاها را درباره فعالیت های سپاه پاسداران مطرح می کند، از ترس اینکه چنین اقدامی برعکس و عواقبی به دنبال داشته باشد.

مقامات دولت بریتانیا گزارش داده اند که کلورلی از فشار ایجاد شده توسط ابراز نگرانی های وزیر کشور نگران است.

با توجه به اینکه انگلیس یکی از امضاکنندگان توافق هسته ای است، فایننشال تایمز نوشت که انجام این کار احیای توافق هسته ای را دشوارتر می کند.

بورل در اظهارات خود بر عدم وجود مبنای قانونی برای افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست تروریستی این نهاد اروپایی بنا به درخواست پارلمان اروپا و تایید آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد.

مقامات ایرانی نسبت به چنین اقدام تنش‌آفرینی هشدار داده و گفته‌اند که هیچ اقدامی علیه سپاه پاسداران بدون پاسخ نمی‌گذارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا