اخبار روز

جدیدترین خبر در مورد گزینش و حقوق و مزایای معلمان مدارس غیردولتی!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، احمد محمودزاده مدیرعامل سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به آغاز فرآیند توانمندسازی معلمان در مدارس غیردولتی گفت: در مدارس غیردولتی به دنبال معلمانی هستیم که دارای  صلاحیت حرفه‌ای باشند و بنابراین ما یک پروژه فوق العاده برای این کار تعریف کرده ایم.

وی درباره طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی توضیح داد: طی سه سال آینده 6 بسته آموزشی را در قالب یک پودمان 60 ساعته تدوین کرده ایم. در سند تحول بنیادین نیز ذکر شده است که معلم باید دارای  صلاحیت عمومی، دانش حرفه‌ای، تربیتی و تخصصی باشد.

انتخاب و احراز صلاحیت معلمان/رشته تحصیلی مرتبط با تدریس

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تاکید کرد: از این پس معلمان ورودی به مدارس غیردولتی باید «گزینش» شوند و صلاحیت عمومی آنها بررسی شود. در سال های گذشته آزمون و گزینش این معلمان 15 روزه بود اما اکنون آن را به 5 ماه افزایش داده ایم و از این حیث با هسته گزینش، گزینش و احراز صلاحیت معلمان تفاهم نامه امضا کرده ایم. شرط اول تدریس در مراکز غیردولتی است. پیش نیاز دوم این است که رشته تدریس معلم با شغل علمی او متناسب باشد.

توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی در 3 سال

محمودزاده با بیان اینکه فرآیند توانمندسازی معلمان در مدارس غیردولتی سه ساله است، ادامه داد: برای این روند سه ساله 360 ساعت آموزش طراحی کردیم که تمامی معلمان مدارس غیردولتی باید در این دوره ها شرکت کنند. بین ساعت 12 تا 15 این بسته ها مربوط به موضوعات آموزشی و عمومی است که با همکاری سمینارها و آموزش اتفاق می افتد. بخشی دیگر مربوط به دانش تخصصی و موضوعی و بخشی دیگر مربوط به صلاحیت حرفه ای است.

به گفته وی فاز اول این طرح هم اکنون آغاز شده و در مرحله اول 176 هزار معلم از مدارس غیرانتفاعی برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند.

مسئول سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تصریح کرد: حدود 10.5 میلیون ساعت آموزش حضوری برای این افراد خواهیم داشت. مجری این کار دانشگاه فرهنگیان است و دانشگاه فرهنگیان را سر کار آوردیم. نهادهای دیگر نیز کمک خواهند کرد.

حقوق و مزایای معلمان مدارس غیردولتی در گرو شناسنامه‌دار شدن آنها

محمودزاده درباره اهمیت تدوین دوره مذکور  تاکید کرد: در حال حاضر اگر مدارس غیر دولتی ما در خارج از ایران بخواهند معلم جذب کنند باید از نظام تعلیم تربیت آن کشور مجوز بگیرند اما این امر را ما در کشور خودمان نداشتیم. در طرح توانمندسازی، ابتدا معلمان شناسنامه دار می‌شوند و حمایت‌های جدی از این معلمان می‌شود و در گام بعدی بسته‌های دیگری هم در کنارش وجود دارد. در آینده حقوق و مزایای معلمان مدارس غیر دولتی را به این موضوع گره خواهیم زد.

وی در پاسخ به اینکه ممکن است این معلمان با دریافت کارت صلاحیت حرفه‌ای ادعای استخدام در آموزش و پرورش داشته باشند؟ خاطر نشان کرد: هیچ بخش غیر دولتی در کشور و در هیچ صنفی ادعای استخدام در بخش دولتی را نخواهند داشت. ما هم اجازه نخواهیم داد کسی که این کارت صلاحیت را نداشته باشد وارد مدرسه شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا