اخبار ورزشی

معروف شدن لوپز در اسپانیا به یک استقلالی!

حجت کریمی در این برنامه تلویزیونی دلیل اصلی عدم موافقت با خوان رامون لوپز کارو را بازدید از امکانات باشگاه و عدم پسندش اعلام کرد! واقعا شرم آور است برای باشگاهی به نام استقلال که دو قهرمانی در آسیا دارد، رفتن ده ها سرمربی تیم های ملی فوتبال ایران و باشگاه های لیگ برتری و لیگ یک، ده ها بازیکن پیشکسوت با سابقه حضور. در جام جهانی و گلزنی در همین مسابقات و بیش از 30 میلیون هوادار در ایران و خارج از کشور، امکانات به گونه ای نیست که مربی دور از فوتبال که چهار سال کار نکرده باشد، شرایط تو را دوست نداشته باشد!

با نگاهی گذرا به تیم های لیگ برتری به راحتی می توان دریافت که در این کشور تحریم شده باشگاه هایی وجود دارند که امکانات حرفه ای به مراتب بیشتری نسبت به باشگاه استقلال دارند. به عنوان نمونه می توان به باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، باشگاه فولاد خوزستان، تراکتورسازی، گل گهر سیرجان و این قبیل باشگاه ها اشاره کرد که توانسته اند حداقل بیش از دو زمین تمرین، ورزشگاه اختصاصی و امکاناتی مانند سالن بدنسازی، سونا و شنا داشته باشند. استخر حداقل در حد یک باشگاه نیمه حرفه ای باید شرایطی را داشته باشد که فردی مانند مورایس پرتغالی با دیدن امکانات باشگاه سپاهان برای کار در این باشگاه قبول کند. یا خمس در تبریز با دیدن امکانات باشگاه تراکتورسازی راضی به فوتبال در این تیم می شود اما تیم پایتخت ایران به نام استقلال و تنها یک زمین تمرین اختصاصی دارد، نمی تواند ادعا کند که همه چیز به صورت حرفه ای تمام شده است!

هواداران باشگاه استقلال در هفته های گذشته به شدت علیه وزارت ورزش به دلیل عدم صدور مجوز حرفه ای لیگ قهرمانان آسیا موضع گیری کردند که البته کاملا درست به نظر می رسد. چرا یک باشگاه حرفه ای به نام استقلال که یکی از ستاره های سابق خود (فرهاد مجیدی) را در لیگ حرفه ای امارات به عنوان سرمربی دارد، حداقل نباید امکانات یک باشگاه حرفه ای را داشته باشد؟ چرا میلیون ها و میلیون ها بدهی خارجی باید پرداخت شود اما یک میلیون دلار برای تجهیز امکانات زیرساختی این باشگاه هزینه نمی شود؟ اینجاست که هواداران استقلال عصبانی می شوند! اینجاست که هواداران استقلال از وزارت ورزش و مدیریت این باشگاه گلایه می کنند! چرا باشگاهی که ظرفیت درآمدزایی سالانه حداقل 500 میلیارد تومان را دارد نمی تواند دو زمین چمن اختصاصی داشته باشد که فقط برای استفاده خودشان باشد؟

مطمئنا لوپز با بازگشت به اسپانیا با رسانه های ورزشی کشورش دیدار خواهد کرد. او قطعا در مورد اوضاع آشفته باشگاه استقلال صحبت خواهد کرد و حتما باید دلیل قبول نکردن هدایت تیم استقلال را با رسانه ها در میان بگذارد.

قطعا خبرنگاران اسپانیایی از لوپز می پرسند که چرا هدایت یکی از پرافتخارترین تیم های آسیا را نپذیرفت و او باید پاسخی داشته باشد. در غیر این صورت خود را زیر سوال می برید. بنابراین تنها چیزی که در این بین متضرر می شود، باشگاه استقلال است که در سال های اخیر به دلیل عدم نظارت و مدیریت صحیح، بارها و بارها با هر درآمدی که داشته، بدهی های خود را با خارجی ها و اتباع پرداخت کرده است. با گذاشتن یک آجر روی آجر نمی توانند آنها را شبیه باشگاه های نیمه حرفه ای کنید!

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا