اخبار روز

رونمایی از خودروی 200 میلیاردی بوگاتی! / شگفتی آفرینی با تیتانیوم و الماس! + عکس

بوگاتی یک شرکت خودروسازی فرانسوی است که در سال ۱۹۰۹ توسط یک صنعت‌گر ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی به منظور تولید خودروهای سفارشی در مولشایم، فرانسه تأسیس شد. این کمپانی به تازگی از خودروی 200 میلیاردی خود رونمایی کرده است.

 غزل زیاری: رانندگی با این خودروی لوکس در بزرگراه ساحل اقیانوس آرام هنگام غروب خورشید رویایی است که به حقیقت پیوسته است. در حالی که بوگاتی در بلوار در حال دویدن است، رهگذران سر خود را به تماشای چرخانده می‌چرخانند و با خودرویی روبرو می‌شوند که به ندرت در زندگی روزمره دیده می‌شود.

این بوگاتی ساخت فرانسه بسیار گران قیمت و در عین حال بسیار قدرتمند است. این خودروی 4 میلیون دلاری می تواند در 2.4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت بوگاتی شیرون سوپر اسپورت 273 حدود 440 کیلومتر در ساعت است که حتی از قطار شینکانسن ژاپن سریعتر است.

رونمایی از خودروی 200 میلیاردی بوگاتی! / شگفتی آفرینی با تیتانیوم و الماس! + عکس

ویژگی‌های منحصر به فرد شیر جدید بوگاتی

البته چیزی که این خودروی بوگاتی را خاص و هیجان انگیز می کند تنها قلب تپنده و موتور 1600 اسب بخاری آن نیست. این خودرو ظاهری شیک با پنل‌های آیرودینامیکی عریض در کناره‌ها و قوس‌هایی شبیه طاق‌های کلیسا در پشت دارد. در عین حال فناوری این مدل بوگاتی نیز بی نظیر است: این خودرو دارای شاسی فیبر کربنی یکپارچه دست ساز است (که چارچوب ساختاری خودرو را تشکیل می دهد).

Chiron Super Sport از 16 سیلندر و 4 توربو استفاده می کند که هوای بیشتری را به محفظه احتراق تزریق می کند تا به این خودرو قدرت و غرش بدهد. از دیگر ویژگی های Chiron Super Sport می توان به غشای الماسی در سیستم صوتی Accuton و تیتانیوم در سیستم اگزوز اشاره کرد. اشاره کرد. اگر نگاه دقیق تری به ویژگی های منحصر به فرد این خودرو بیندازید، متمایز بودن آن را خواهید دید.

خودرویی برای جشن عصر طلایی

مشتریان بوگاتی می‌توانند از طریق برنامه Sur Mesure این برند که به معنای “ساخت سفارشی” است، خودروی سفارشی مدنظرشان را درخواست کنند. همه چیز در استودیو طراحی انجام می شود. یک مشتری یک Chiron Super Sport را انتخاب کرد که به عنوان یک بوم طراحی شده بود تا به تاریخ شرکت ادای احترام کند. طراح بوگاتی Jascha Straub مسئولیت این چالش را بر عهده داشت که به عنوان رهبر تیم، 45 طرح را برای خودرو در 400 ساعت ایجاد کرد.

به گفته استراوب، برای این خودروی خاص که «عصر طلایی» نامیده می‌شود، مهم این بود که تیم طراحی از طرح‌های مدادی مستقیماً روی بدنه خودرو استفاده کند. مدادهایی که انتخاب کردند حاوی مقداری موم بود که به نقاشی ها حالت پاستلی روغنی می داد. او در این باره گفت: «راه‌های ساده‌تری برای این کار وجود داشت.» مانند خودکار یا نشانگر. اما طراحی با خودکار اصلا شبیه به طراحی با مداد نبود. “ما می خواستیم دانه ها و سایه ها و هایلایت ها تیز باشند، بنابراین با مداد رفتیم.”

در اولین آزمایش‌ها، طراحان از نمونه‌های اولیه قطعات بدنه استفاده کردند و مستقیماً روی رنگ نقاشی کشیدند. سپس آن را با یک لایه محافظ شفاف پوشاندند. مشکل این بود که لایه محافظ شفاف روی نقاشی های مداد ترک خورد. بنابراین، طراحان فرآیندی را تعریف کردند که به آنها اجازه داد به نتیجه دلخواه برسند: ابتدا یک لایه محافظ شفاف نازک روی رنگ طلایی خودرو اعمال شد و سپس تصاویر با کیفیت حرفه ای با استفاده از قلم های Prismacolor و Polychromos بر روی خودرو کشیده شدند. سپس یک لایه محافظ شفاف نازک دیگر روی این تابلوها قرار دادند و هنرمندان سپس طرح های خود را روی آن اعمال کردند. استراوب می گوید هر تصویر حداقل سه تا چهار بار کشیده می شود.

bugatti2.jpg

این نکته دیگری بود تیوترها درست بالای اهرم تعویض دنده و روی داشبورد همه این خودروها نصب شده اند که هر کدام به یک دیافراگم الماس یک قیراطی مجهز شده اند تا از صدایی با اعوجاج کم و باکیفیت لذت ببرید. این غشاء شبیه یک لنز تماسی است. اما از سخت ترین ماده روی زمین ساخته شده است: الماس.

از آنجایی که الماس ماده بسیار سختی است، امواج صوتی به سرعت و بدون اعوجاج از آن عبور می کنند و ترکیب با قطعات تیتانیومی عملکرد بسیار خوبی به سیستم صوتی آکوتون می دهد.

اما داستان موتور W۱۶

Chiron Super Sport در حال حاضر تنها خودرویی است که از موتور 16 سیلندر استفاده می کند. این موتور اولین بار در سال 2005 در ویرون مورد استفاده قرار گرفت و از 3500 قطعه مجزا تشکیل شده است که هر کدام با دست مونتاژ می شوند.

اما اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به پس زمینه این موتور داشته باشیم باید بدانیم که حرف V در نام موتور V8 به دلیل شکل آن انتخاب شده است. دو بانک چهار سیلندر هر کدام به شکل V چیده شده اند. اما موتور این خودرو W16 نام دارد و حرف W از این واقعیت است که سیلندرها در فرمت W چیده شده اند تا حداکثر کارایی فضا را داشته باشند. در واقع مهندسان بوگاتی یک موتور 16 سیلندر ساخته اند که هم اندازه یک موتور 12 سیلندر است.

bugatti3.jpg

اما موتور W16 بیشتر از مجموع دو موتور V8 است. بوگاتی W16 با چهار توربو (دو عدد در هر سیلندر) تقویت شده است. معمولاً از توربوها برای افزایش قدرت موتورهای کوچکتر استفاده می شود، اما البته موضوع اینجا نیست. موتور W16 بسیار قدرتمند است و توربوها درجه یک هستند. یک کنترل پیشرفته خنک کننده آب، عملکرد روان را بدون گرم شدن بیش از حد تضمین می کند و برای این منظور، این برند از تیتانیوم در سیستم اگزوز استفاده می کند. زیرا موتور W16 به طور طبیعی گرمای زیادی تولید می کند. این تنظیم موتور نمادین نه تنها بسیار قدرتمند است، بلکه در استفاده از این هنرها نیز عالی است.

شاهکار بعدی بوگاتی چه خواهد بود؟

در حال حاضر آینده این شرکت فرانسوی نامشخص است. یک قرن پس از تاسیس این شرکت، خود اتوره بوگاتی (که در سال 1947 درگذشت) از دیدن اینکه این شرکت هنوز هم خودروهایی را می سازد که نام او را دارند، شگفت زده می شود. او مطمئناً متعجب خواهد شد که بداند ریماک، سازنده خودروهای برقی کرواسی، مالک اکثر سهام بوگاتی است و قصد دارد خودروهای این برند را نیز برقی کند. با شروع موتور سری 3 BMW که از احتراق داخلی به برقی تبدیل می شود، بسیار نزدیک به شما احساس می شود.

در حالی که Stefan Winkelmann مدیرعامل سابق بوگاتی اخیراً گفته است که موتور W16 آخرین موتور در نوع خود است، این بدان معنا نیست که این خودروساز با موتورهای عظیم خداحافظی می کند. اگر این شرکت خودروسازی حتی تا نیمه از عملکرد لامبورگینی متقاعد شده باشد، احتمالاً در آینده یک خودروی هیبریدی با عملکرد بالا را انتخاب خواهد کرد و با حضور ریماک مطمئناً عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.

برای مشاهده لیست قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت وسیله نقلیه خبر آنلاین توجه کنید

منبع: popsci

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا