اخبار روز

نحوه اعتراض معترضان به نتایج آزمون دبیری!/جزئیات

 

داوطلبانی که در  در ردیف قبولی نهایی آزمون دبیری و هنرآموزی قرار نگرفته‌اند و به عدم موفقیت خود در این دوره اعتراض دارند، 24 ساعت پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش آموزشی کشور، جهت ثبت اعتراض با سامانه سنجش تکمیلی تماس حاصل نمایند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آزمون جذب دبیر و هنرآموز در وزارت آموزش و پرورش روز ۱۲ مرداد امسال(۱۴۰۲) با رقابت ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر برگزار شد؛ مقرر شده بود که در این آزمون ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر پذیرفته شوند اما روز گذشته که نتیجه نهایی آزمون اعلام شد حدود ۱۴ هزار پذیرفته شدند.

در مقاله قبلی توضیح دادیم که داوطلبان برای رسیدن به استخدام دائم چه اقداماتی را باید انجام دهند، حال می خواهیم توضیح دهیم که چگونه می توانند به نتیجه آزمون اعتراض کنند.

داوطلبانی که در دوره قبولی نهایی آزمون معلمی و تربیت هنر قرار نگرفته و نسبت به عدم موفقیت خود در این دوره اعتراض دارند حداکثر تا 24 ساعت پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش آموزشی کشور به سامانه سنجش تکمیلی جاذب مراجعه کنند. sru. ac.ir اعتراض خود را ثبت کنند.

داوطلب برای دسترسی به سامانه باید کد کشور را به عنوان نام کاربری و شماره پرونده در آزمون را به عنوان رمز عبور وارد کند تا بتواند به حساب کاربری خود وارد شود و فرصت اعتراض را داشته باشد.

مدت زمان ثبت اعتراض در سامانه پنج (5) روز می باشد. پس از پایان مهلت، البته هیچ اقدامی برای پذیرش درخواست انجام نخواهد شد.

داوطلبان معترض از مراجعه و استعلام شخصاً به ادارات آموزش و پرورش استان ها، گزینش استان ها یا ستادهای وزارت آموزش و پرورش خودداری کنند. اعتراضات در بخش آموزش منحصراً از طریق پورتال گزارش برای رسیدگی به اعتراضات رسیدگی می شود. پاسخ به نتیجه اعتراض کاندیداها حداکثر تا 45 روز پس از پایان مهلت ثبت اعتراض از طریق همین درگاه خواهد بود.

برای متقاضیانی که صلاحیت عمومی (انتخاب) آنها شناسایی نشده و اعلام نتیجه نهایی با کد 19 در ستون «وضعیت قبولی» گواهی درج شده است، از نوبت ششم الزامی است. آبان 1402 تا تاریخ ششم دی وی در سال 1402 ضمن بازدید از مرکز گزینش استانی که در آن استان مورد ارزیابی قرار گرفت، درخواست کتبی برای بررسی مجدد و تشریفات داد.

بررسی پرونده خود را در فرآیند تجدیدنظر از هسته بالا دنبال کنید. ناگفته نماند عدم طرح شکایت در مهلت اعلام شده به منزله انصراف و توبیخ و درخواست بعد از ششم خواهد بود. دی دستور 1402 اجرایی نخواهد شد.

داوطلبان آزمون معلم ابتدایی (امتحان پایه و استثنایی) که در لیست داوطلبان آزمون معلمان و همچنین آزمون معلمان دوره ابتدایی درج شده اند.

(معلمان ابتدایی و استثنایی) در نهایت پذیرفته شدند، از مراحل استخدام آزمون معلم و هنرآموز حذف شدند و استخدام آنها فقط برای معلمان ابتدایی بود. شایان ذکر است، پذیرفته شدگان نهایی آزمون های حرفه ای معلمان (دبستان/آزمون فوق العاده) باید قبل از انجام مراحل سنجش تکمیلی از آزمون معلم ابتدایی (با ثبت نام رسمی در سردفتر اسناد رسمی) انصراف دهند.

پس از واگذاری سهمیه خدمت به اداره کل آموزش و پرورش، قبولی آنان در آزمون معلمان مقطع ابتدایی (معلمان پایه و استثنایی) «کان لام یکن» محاسبه شد.

افرادی که انصراف قطعی خود را از آموزش اعلام کرده اند و در مرحله اعلام نتایج آزمون تربیت معلم و معلم هستند در فهرست پذیرفته شدگان قرار نگرفته و تحت هیچ شرایطی نمی توانند به آزمون معلم پایه و استثنایی بازگردند.

بر اساس مفاد دفترچه آزمون مرحله تکمیل ظرفیت (در صورت وجود ظرفیت خالی) با اخذ مجوزهای لازم برای ظرفیت های خالی باقی مانده از طریق درگاه سازمان سنجش آموزشی کشور به آدرس sanjesh.org اطلاع رسانی می شود.

اعلام نتیجه نهایی آزمون بر اساس نمره کل نهایی داوطلبان واجد شرایط معرفی شده با وزن شصت (60) درصد آزمون کتبی و چهل (40) درصد ارزیابی تکمیلی و با در نظر گرفتن جهات قانونی خواهد بود. از سهمیه ها بنابراین کسب نمره کتبی بالاتر در مرحله معرفی به تایید مدارک و مدارک خوداظهاری و انجام سنجش تکمیلی و یا برعکس کسب نمره بالاتر در سنجش تکمیلی ملاک پذیرش فرد نمی باشد. . پیش نیاز قبولی در جایگاه مشخص شده در برگه اطلاعات سهمیه مربوطه، نمره کلی بالاتر از سایر متقاضیان است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا