اخبار روز

معاینه فنی این خودروها بلافاصله باطل می شود!

به گزارش پی ام آپ به نقل از تجارت نیوز، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور با اشاره به فرارسیدن نیمه دوم سال و تشدید برخورد ماموران پلیس راه با دودزا، ناایمن و فاقد معاینه فنی اظهار داشت: با توجه به شرایط و اقسام معاینه فنی خودروهای پر از دود، خودروهای غیر ایمن و ناایمن، برخوردهای پلیس راهور نیز تشدید شده است. در خصوص معاینه فنی و خودروهای دودی هر ساله. در این فصل پلیس با اجرای طرح تشدید برخورد کرد. خودروهای دودزا را متوقف می کرد و در محل پلاک می گذاشت و با ارائه رسید به راننده، پلاک پنج رقمی روی خودرو نصب می شد تا راننده به تعمیرگاه برود و خودروی خود را تعمیر کند. . . راننده پس از رفع نقص باید با مراجعه به یکی از واحدهای کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، معاینه فنی شده و پلاک خود را دریافت می کند.

وی ادامه داد: در خصوص نصب پلاک های ارسالی به تعمیرگاه بر روی خودروهای آلاینده و دودزا یک سری مشکلات وجود داشت. باید بدانید که این خودروهای دودی اکثرا فرسوده و قدیمی هستند و گاه جستجوی پلاک برای صاحبانشان سودی نداشت و با همان پلاک پنج رقمی «اعزام به تعمیرگاه» تخلفات مختلفی انجام می دادند. ، از چراغ قرمز گذشت و با سرعت غیرقانونی رانندگی کرد. …. در این شرایط ماموران ما باید آنها را شناسایی و تحویل می گرفتند. با توجه به همه این مسائل، طرح جدیدی را برای اصلاح این وضعیت اجرا کردیم.

پایان استفاده از پلاک «اعزام به تعمیرگاه» در تهران

وی با بیان اینکه دیگر پلاک های «اعزام به تعمیرگاه» در تهران استفاده نمی شود، گفت: حدود دو هفته پیش آمدیم و طرح جدیدی را اجرا کردیم. در واقع از ظرفیت ایجاد شده برای پلیس راهنمایی و رانندگی استفاده می کنیم و اطلاعات سامانه سیمفا را در دست‌افزارهای افسران راهنمایی و رانندگی فعال می کنیم. در واقع دسترسی به این سامانه برای افسران پلیس راهنمایی و رانندگی فراهم شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه این طرح برای اولین بار  در کشور، در تهران اجرا می‌شود، گفت: همانطور گفتم به افسران ما دسترسی به سامانه سیمفا ایجاد شد و از طریق دست افزارهای سپهر پلیس راهور، وارد این سامانه می‌شوند. حالا در طرح جدید، اگر مامور پلیس راهور خودرویی را مشاهده کند که فاقد شرایط معاینه فنی است و دارای معاینه فنی است، به جای آنکه پلاک اعزام به تعمیرگاه را برروی خودرو نصب کنند، با استفاده از این سامانه معاینه فنی خودروی مذکور را باطل می‌کنند.

موسوی پور ادامه داد: با لغو معاینه فنی، راننده خودرو باید برای رفع ایرادات خودروی خود مراجعه کند و در غیر این صورت باید خودرو را در خانه رها کند و رانندگی نکند، زیرا در غیر این صورت هر روز به دلیل نداشتن معاینه فنی. جریمه خواهد شد. و تعداد آن زیاد خواهد بود. این اتفاق خوبی است که در پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت شروع شده و تاییدیه پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا را نیز دارد. امیدواریم به زودی این طرح در سایر شهرهای کشور نیز اجرایی شود.

وی درباره مواردی که می تواند باعث لغو معاینه فنی توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شود، گفت: آلایندگی و دود خروجی خودرو، شکستگی شیشه جلو، عاج‌دار نبودن لاستیک  و … از جمله مواردی است که می تواند منجر به انصراف شود. معاینه فنی خودرو در جای خود خواهد بود.

لغو معاینه فنی 335 خودرو در تهران طی دو هفته

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین درباره تعداد خودروهایی که تاکنون معاینه فنی آنها لغو شده است، گفت: طی دو هفته ای که از اجرای این طرح می گذرد، معاینه فنی 335 خودرو لغو شده است.

وی همچنین درباره معدود خودروهایی که همچنان می توانند با پلاک ارسالی به تعمیرگاه در جاده ها تردد کنند، گفت: با اجرای این طرح، این پلاک ها دیگر اعتباری ندارند و در جاده های تهران پلاک غیرمجاز شناسایی می شوند. و طبیعی است که ماموران راهنمایی و رانندگی خودرو را توقیف و به پارکینگ منتقل کنند. رانندگان این خودروها باید در اسرع وقت نسبت به تعمیر ایرادات خودرو، معاینه فنی و اخذ اصل پلاک خودروی خود اقدام کنند.

موتورسیکلت ها نیز باید معاینه فنی داشته باشند.

موسوی پور درباره معاینه فنی موتورسیکلت نیز گفت: معاینه فنی موتورسیکلت چندین سال در زمینه اجرای آن مشکلات متعددی داشت که خوشبختانه با اقدامات شهرداری تهران و وزارت کشور این مشکل در تهران برطرف شد. موتورسیکلت ها نیز باید معاینه فنی بگذرانند و برخورد پلیس با موتورسیکلت ها متفاوت از خودروهای سواری خواهد بود و طبق قانون خودروهای فاقد معاینه فنی امکان ادامه کار را ندارند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، امکان جریمه موتورسیکلت های بدون معاینه فنی توسط دوربین های شهری نیز وجود دارد. از این نظر لازم است مالکان موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی درخواست معاینه فنی کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا