اخبار روز سینما

معاون وزیر ارشاد: ​​همچنان میدانیم که حوزه سریال های خانگی، تلویزیونی و پخش زنده ایرانی در دست صدا و سیما است/ ما با صدا و سیما یک هدف مشترک داریم و آن محتوا است. البته محتوا به معنای دست در دست گرفتن با قیچی و سانسور نیست/ باید از خطوط قرمز محفوظ بماند، اما بحث خطوط سبز موضوع جدی تری است.

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

تسنیم: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قانون مربوط به مجوزهای صوتی و تصویری یک پرونده کاملا مفتوح برای دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با دستور رئیس جمهور درصدد ارزیابی هستیم. و نظرات کلیه علاقمندان در زمینه صدا و تصویر را ارائه نماید.

سید محمد هاشمی روز چهارشنبه 16 تیرماه در دیدار با مدیران بسترهای دیجیتال شبکه تلویزیون خانگی که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سترا برگزار شد، تاکید کرد. رئیس‌جمهور این مأموریت را به وزیر فرهنگ سپرده است که با نظارت و بررسی‌ها، نظر همه عوامل عرصه، صدا و سیمای یکپارچه تولیدکنندگان، هنرمندان، ناشران و مهم‌تر از همه مردم را جلب کند تا به یک سند متقن برسند. در اين زمينه.

وی افزود: اگر صدا و تصویر را با در نظر گرفتن فناوری های روز و با نگاهی آینده نگر مدیریت کنیم، بسیاری از چالش ها در این زمینه حل می شود. رسیدن به یک تعریف واحد در تقسیم کارکردها مهم است.

معاون حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با قرائت این قانون، تمام حوزه‌هایی که قبلاً در وزارت فرهنگ بوده، در این وزارتخانه باقی می‌ماند و حوزه از مجموعه خانه‌های ایرانی، برنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی همچنان زنده در حوزه رادیو و تلویزیون را مد نظر داریم. امیدواریم با دستور رئیس جمهور به سند تقسیم کار مشخصی برسیم. خوشبختانه در حال حرکت به سمت نقاط روشن هستیم.

معاون فرهنگی بیان کرد: همانطور که قبلاً اشاره کردیم، از نظر ما روش موفق مدیریت و نظارت در این زمینه، روش هیئت نظارت بر مطبوعات است. می توان در نظر گرفت که نظارت صفر تا صد بر مطبوعات با وزارت ارشاد وجود دارد. اما واقعاً ابتکار عمل از سوی هیئت مدیره با مطبوعات است. یک میز برون سازمانی و برون نهادی و حتی برون اقتدارگرا که نمایندگانی از وزارت فرهنگ گرفته تا قوه قضاییه و قانونگذاری و خود رسانه ها دارد. این روش یک آزمایش مدنی و نظارتی موفق است.

هاشمی گفت: وزارت فرهنگ در اصل یک نهاد نظارتی و نظارتی مقررات محور است اما سازمان صدا و سیما یک سازمان عملیاتی است. بر اساس این مصوبه در بخش‌های مختلف روال مشخصی برای تنظیم مقررات داریم.

معاون فرهنگی وزیر امور خارجه تاکید کرد: جلسات خوبی با ساترا داریم و تعامل و همکاری مناسبی وجود دارد. اما گاهی اظهاراتی از سوی برخی نهادها و رسانه های صدا و سیما منتشر می شود که اذهان عمومی را سردرگم می کند. آنچه به این موضوع معنا می بخشید، قرائتی غیرشفاف بود که از جاهای مختلف گفته شد.

وی افزود: ما با صدا و سیما یک هدف مشترک داریم و آن هدف مشترک بحث محتوا است. البته محتوا به معنای دست گرفتن و سانسور نیست. همچنین، این یکی از مواردی است که باید در مورد مراقبت از مرزها و حفاظت از خط قرمز انجام شود. اما بحث خطوط سبز موضوع جدی تری است که همه ما در سازمان های مربوطه از آن حمایت می کنیم تا رضایت همه مخاطبان و تولیدکنندگان روی سکوها جلب شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا