اخبار روز

اعلام تصویب و ابلاغ معافیت‌های مالیاتی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت! /جزئیات

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که معافیت‌های مالیاتی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همچنین قانون بودجه سال جاری به صورت رسمی تصویب و ابلاغ شده است.

به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم، سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالی کشور در بخشنامه ای ماده 18 قانون حمایت از خانواده و جوانان و بند (ص) تبصره 6 قانون بودجه سال 1402 را برای کل کشور تصریح کرد.

در سند ابلاغی رئیس سازمان مالیاتی آمده است: به موجب بخشنامه شماره 5/1402/200 مورخ 27/02/1402 مبنی بر ابلاغ مقررات مربوط به مفاد بند و) تبصره 12 و بند (ص) تبصره 6 قانون بودجه سال 1402 کل کشور و با توجه به شبهات و ابهامات مطروحه در خصوص بند 9 بخشنامه مذکور، به اطلاع می رساند.

1- بر اساس مفاد تبصره (ت) ماده 1 قانون حمایت از خانواده و جوانان (مصوب 24/7/1400) استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده 18 قانون مذکور مشروط به باروری نرخ شهری که والدین یا فرزند در آن متولد شده اند، بالاتر از 5.2 نباشد.

2- بر اساس مفاد ماده 18 قانون فوق الذکر هر دو والدین در صورت احراز سایر شرایط امکان استفاده همزمان از معافیت مالیاتی موضوع ماده 18 قانون مذکور را دارند.

3- مشمولان ماده 18 قانون قبل، طبق سایر قوانین و مقررات مربوط، برای هر یک از فرزندان ثالث و هر تعداد از فرزندان متولد شده پس از فرزند سوم (با رعایت شرط تاریخ تولد از تاریخ 1/8/1400 به بعد) بدون اعمال محدودیت در تعداد فرزندان، با تصویب قوانین بودجه سنواتی به مدت سه سال از تخفیف مالیاتی فوق الذکر برخوردار خواهند شد.

اعلام تصویب و ابلاغ معافیت‌های مالیاتی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت! /جزئیات

به گزارش تسنیم، نمایندگان مردم در مجلس با تصویب قانون بودجه سال جاری با تصویب بند الحاقی 2 تبصره 6 لایحه بودجه، خانواده هایی که فرزند سوم آنها آبان متولدین ماه 1400 به بعد برای هر فرزند 15 درصد تخفیف مالیاتی داشتند.

به استناد بند 2 الحاقی تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ در اجرای ماده (18) قانون حمایت از جمعیت و خانواده جوانان، میزان معافیت مالیاتی افراد موضوع ماده (84) قانون مالیات های مستقیم اصلاحی(31/4/1394) علاوه بر اعمال گفت: معافیت فرزند سوم و بیشتر که آبان متولدین ماه 1400 به بعد به ازای هر فرزند مشمول پانزده درصد (15%) افزایش تخفیف مالیاتی هستند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا