اخبار روز

معافیت سربازی حذف شد


به گزارش پی ام آپ به نقل از اقتصاد آنلاین، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: طرح آزمایشی تعویق استقرار ورزشکاران حرفه ای در میادین فوتبال، بسکتبال و والیبال که در سال ۱۳۹۶ به صورت موقت و آزمایشی با تفاهم بین اجرا می شود. پس از چهار سال اجرای آزمایشی و ارزیابی نتایج توسط وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح به وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد و با تکمیل آن به پایان رسید. از برنامه زمانبندی اجرا

با توجه به ارزیابی های انجام شده:

1- عدم امکان استفاده از تمامی زمین های ورزشی بیش از 50 فدراسیون از این تسهیلات و تبعیض ایجاد شده است که مورد انتقاد جامعه ورزش سایر رشته ها قرار گرفته است.

2- این تفاهم نامه شامل تعداد کمی از جامعه آماری ورزشکاران می باشد.

3- تأثیر بسیار گسسته تفاهم نامه در مسابقات قهرمانی ورزشی کشور که بازخورد آن در نتایج عملکرد تیم های ملی رشته های مذکور نیز مشاهده شده است، یکی از دلایل اصلی نهایی شدن این تفاهم نامه در پایان برنامه تعیین شده

باید توضیح داده شود؛ ورزشکارانی که تاکنون از این تسهیلات استفاده کرده اند و در فصل جاری لیگ دارای مجوز هستند، می توانند تا پایان فصل در تیم های ورزشی خود ادامه دهند و در صورت تمایل، پس از پایان فصل، می توانند در یکی از تیم های ورزشی فعالیت کنند. از نیروهای مسلح در صورت دعوت به تیم ملی مجاز به حضور در تمامی اردوهای تیم ملی هستند.

در این اطلاعیه آمده است: در خصوص تصمیم گیری در خصوص ورزشکاران مشمول این تفاهم نامه و استفاده حداکثری آنان از این امتیازات، جلساتی با وزارت ورزش و جوانان برگزار شده است که هنوز نظرات و پیشنهادات آن وزارتخانه دریافت نشده است. به سازمان وظیفه عمومی ارائه شده است.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: با توجه به افزایش پوشش قانون سرباز قهرمان در سال جاری از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، تمامی ورزشکاران حرفه ای در تمامی رشته های تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک در صورت قهرمانی ابتدا دل. به مقام سوم، ورزشکاران المپیک، آسیایی و جهانی بازی می کنند، از امتیاز معافیت از دوره اجباری خدمت وظیفه عمومی برخوردار می شوند.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا