اخبار روز

مضرات عجیب ترکیب جذاب شیر و موز که فکرش را نمی کردید!

به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، ترکیب شیر و موز، ترکیب مورد علاقه بسیاری از افراد است. شیر موز نوشیدنی است که برای کاهش تشنگی و به دلیل خواص آن به عنوان میان وعده مصرف می شود. با این حال باید بدانید که این ترکیب با وجود طعم لذیذش اصلا برای بدن مناسب نیست.

ترکیب مفید یا مضر شیر موز همیشه محل اختلاف نظر متخصصان تغذیه بوده است.

هاریش کومار، متخصص تغذیه هندی می گوید: استفاده از ترکیب شیر و موز را به افراد توصیه نمی کنم، زیرا این ترکیب برای بدن مضر است. حتی اگر می خواهید شیر و موز را جداگانه مصرف کنید، باید به یاد داشته باشید که ابتدا شیر را مصرف کنید و بعد از 20 دقیقه موز را بخورید.

و افزود: حقیقت این است که ترکیبات موز فرآیند هضم را به تاخیر می اندازد و باعث اختلال خواب می شود.

تحقیقات نشان داده است که خوردن شیر موز می تواند باعث تولید مواد سمی در بدن شود. این مشکل همچنین می تواند باعث گرفتگی بینی، سرماخوردگی، سرفه و آلرژی در فرد شود. از طرفی این دو غذا اگرچه طعم شیرینی دارند اما شرایط آنها بعد از هضم بسیار متفاوت است.

در واقع، موز پس از هضم در معده ترش می شود، در حالی که شیر شیرین می شود. این مشکل باعث سردرگمی در دستگاه گوارش می شود و می تواند منجر به مسمومیت غذایی، آلرژی و سایر مشکلات ناشی از مصرف ناکافی غذا شود.

متخصصان هندی می گویند که ترکیب شیر و موز ترکیبی نامتناسب برای بدن است که می تواند باعث عدم تعادل تغذیه ای شود. این می تواند روند هضم غذا را متوقف کند و عملکرد باکتری های مفید روده را مختل کند.

این عدم تعادل تغذیه ای منجر به مشکلات پوستی مانند آکنه یا آلرژی می شود. همچنین واکنش های منفی بدن پس از مصرف شیر موز می تواند شامل طیف وسیعی از مشکلات مانند انسداد کانال های بدن، مشکلات قلبی، استفراغ و اسهال باشد.

توصیه می شود این دو غذا را با هم مصرف نکنید. بسیاری از مردم دوست دارند میوه ها و غذاهایی مانند شیر را بدون در نظر گرفتن خواص آنها مخلوط کنند. این در حالی است که اگرچه این غذاها به طور جداگانه خواص زیادی دارند، اما ترکیب آنها می تواند برای بدن مضر باشد. توصیه می شود قبل از ترکیب هر ماده غذایی با متخصص تغذیه مشورت کنید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا