اخبار روز

مصرف بی رویه آب در شهر تهران رکورد چندین ساله خود را شکست!

به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، خشکسالی های پی در پی در سال های اخیر منجر به کمبود نزدیک به 50 میلیون مترمکعبی در سدهای تامین آب تهران شده و تهرانی ها را ملزم به همکاری در مدیریت مصرف کرده است.

به گفته حسام خسروی دشت پاگردی، معاون عملیات آبرسانی استان تهران، خشکسالی های پی در پی در سال های اخیر منجر به کمبود نزدیک به 50 میلیون مترمکعبی در سدهای تامین آب تهران شده است و تهرانی ها باید در مدیریت مصرف همکاری کنند. با صرفه جویی 10 درصدی در مصرف آب می توانیم تابستانی بی دغدغه با کمک مردم داشته باشیم.

خسروی مصرف بهینه را راهکار کاهش مصرف آب دانست و اظهار داشت: مصرف بهینه خدشه ای به زندگی عادی وارد نمی کند. هنگام شستشو مراقب آب باشید و همچنین کنترل آب‌ریزی کولرها و سرریز تانکرها را جدی بگیرید و از آب آشامیدنی برای شستشوی غیر ضروری استفاده نکنید. زیرا می تواند کمک کننده باشد.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت و گوی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت سد کرج هم گفت: تلاش وزارت نیرو در روزهای اخیر و جهادی که انجام شده، ما توانستیم شرایط را عادی کنیم و اکنون مشکلی نداریم و مخازن پر است.

روند رو به رشد مصرف آب و افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، لزوم مدیریت مصرف آب در پایتخت را دوچندان کرده است، بنابراین با توجه به شروع فصل گرما توصیه می شود شهروندان اقدامات ساده ای مانند: انجام سرویس‌های دوره‌ای و بررسی اتصالات کولرهای آبی بازدهی کولرها را افزایش و مصرف آب آنها را کاهش دهند.

همچنین توصیه می شود با انجام مراقبت و بررسی‌های فنی اتصالات و لوله‌های آب ساختمان، هدررفت‌های پنهان و آشکار سیستم‌های لوله‌کشی را شناسایی و ترمیم و از هدررفتن آب پیش‌گیری کنند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا