اخبار روز

مشکلات مک دونالد در جنگ اسرائیل

کمک های مک دونالد اسرائیل به ارتش اسرائیل شعبه های این برند فست فود در کشورهای عربی و اسلامی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش عصر ایران، شعبه مک دونالد در اسرائیل همزمان با آغاز حملات اسرائیل به غزه از تحویل غذای رایگان به سربازان ارتش اسرائیل خبر داد. به همین دلیل در جهان عرب و اسلام درخواست هایی برای تحریم این برند آمریکایی وجود دارد. از سوی دیگر، شعب مک دونالد در کشورهای عربی اعلام کردند که اقدامات مک دونالد در اسرائیل مستقل بوده و ربطی به برند اصلی در آمریکا یا سایر کشورها ندارد.

برخی از شعب مک دونالد در کشورهای عربی و اسلامی اعلام کرده اند که برای نشان دادن استقلال شعب هر کشور و مقابله با موج تحریم ها به مردم غزه و فلسطین کمک مالی می کنند.

رستوران های زنجیره ای آمریکایی یکی از شناخته شده ترین و بزرگترین شرکت های فست فود در جهان است و بیش از 40000 شعبه در بیش از 120 کشور جهان دارد. این برند همچنین دارای 191 فروشگاه در اسرائیل است. ماجرا از اینجا شروع شد که پنجشنبه گذشته شعبه مک دونالد در اسرائیل تصاویری را در توییتر (X)، اینستاگرام و فیس بوک از ارائه غذای رایگان به سربازان اسرائیلی منتشر کرد.

شعبه های مک دونالد در اسرائیل به سربازان ارتش اسرائیل غذای رایگان اهدا می کنند

مک دونالد اسرائیل در شبکه های اجتماعی در حمایت از ارتش اسرائیل نوشت که روزانه حدود 4000 وعده غذایی به ارتش اسرائیل اهدا می کند. علاوه بر این، اعضای ارتش اسرائیل 50 درصد تخفیف برای باقیمانده غذای مک دونالد دریافت می کنند.

تصاویر سربازان اسرائیلی که کیسه های غذای مک دونالد را حمل می کردند در شبکه های اجتماعی پخش شد و خشم گسترده ای را در سراسر جهان عرب برانگیخت. این تصاویر باعث افزایش درخواست ها برای تحریم مک دونالد در کشورهای عربی شده است.

هشتگ ممنوعیت مک دونالد در صدر فهرست ترندهای توییتر در چندین کشور عربی قرار گرفت. بسیاری از کاربران عرب در شبکه های اجتماعی نیز از موج تحریم مک دونالد حمایت کردند.

یکی از کاربران شبکه عرب با بازنشر فیلم کمک غذایی شعبه مک دونالد اسرائیل به ارتش اسرائیل از تحریم مک دونالد و حذف اپلیکیشن آن خبر داده است.

تحریم مک دونالد

رستوران های مک دونالد در کشورهای عربی بسیار محبوب هستند.

با شروع کمپین تحریم، بسیاری از شعب مک دونالد در کشورهای عربی به سرعت بیانیه ای صادر کردند و گفتند که هیچ رابطه ای با شعبه مک دونالد اسرائیل ندارند.

آنها گفتند مک دونالد یک شرکت سهامی عام است که متعلق به یک شخص خاص نیست، بلکه متعلق به میلیون ها نفر از جمله عرب ها و مسلمانان در سراسر جهان است. که آنها 100٪ شرکت های محلی با مدیریت مستقل هستند. تمام سود به طور کامل متعلق به شرکت های داخلی است و نقش شرکت بین المللی فقط به اجازه استفاده از برند محدود می شود.

به عنوان مثال، فروشگاه های مک دونالد در عربستان سعودی، مصر، قطر و لبنان با بازنشر اطلاعیه های مشابه، نشان دادند که این فروشگاه ها 100 درصد محلی بوده و فروشگاه های این برند در هر کشور به طور مستقل فعالیت می کنند. آنها می خواهند بگویند که فعالیت مک دونالد در اسرائیل ربطی به مک دونالد اصلی در آمریکا یا مک دونالد در سایر کشورها از جمله کشورهای عربی ندارد.

آنها همچنین گفتند که مک دونالد هزاران فرصت شغلی در کشورهای عربی ایجاد کرده است مک دونالد گلوبال بی طرفی و موضعی غیرسیاسی برای حفاظت از منافع تجاری خود در سرتاسر جهان حفظ می کند. تمام سودهای ایجاد شده متعلق به شعبه دولتی است.
در این اطلاعیه ها آمده است: ما در شعبه ملی مک دونالد احترام و تعهد خود را به کشور و جامعه خود اعلام می کنیم و هیچ ارتباطی با اقدامات شعبه های دیگر خارج از کشورمان نداریم.

اطلاعیه های شعب مک دونالد در کشورهای عربی (عربستان سعودی، مصر، قطر و لبنان). آنها توضیح دادند که این فروشگاه ها 100 درصد محلی هستند و فروشگاه های این برند در هر کشور به طور مستقل فعالیت می کنند.

اعلامیه های شعب مک دونالد در کشورهای عربی


اعلامیه مک دونالد سعودی برای پرداخت 2 میلیون ریال برای مردم غزه

مشکل مک دونالد

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا