اخبار ورزشی

مشکلات مالی استقلال به کمیسیون اخلاق کشیده شد

یکی از اعضای کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک گفت: فدراسیون جهانی ژیمناستیک نظر او را درباره اتفاقات رخ داده در این فدراسیون می پذیرد.

به گزارش عرش آنلاین، نادر شکری عضو کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک گفت: این کمیسیون بر اساس اسناد سطح بالا از جمله اساسنامه کمیته بین المللی المپیک و اساسنامه کمیته المپیک و بر اساس منویات کمیته ملی المپیک است. کمیسیون جهانی این بخش به منظور ترویج و حفاظت از ارزش های اخلاقی و رسیدگی به شکایات و گزارش هایی که در زمینه ورزش از نقطه نظر اخلاقی رخ می دهد تشکیل شده است. صلاحیت این کمیسیون بحث گروه های المپیک اعم از اعضای فدراسیون ها، رسانه های ورزشی، حامیان مالی و تشکل های ورزشی است. در واقع ساختار این کمیسیون متشکل از شعب بدوی و تجدیدنظر و هیئت منصفه است که به مسائل و تخلفات مربوط به فدراسیون ها و ورزشکاران رسیدگی می کند.

وی در خصوص پرونده های معوقه این کمیسیون گفت: طبق نظر کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک، موضوعات و نظرات صادره از سوی کمیسیون مشمول حق محرمانه است. در این مرحله می توانم بگویم که مسائل مهمی وجود دارد. مثلا بحث مسائل اقتصادی باشگاه استقلال، شکایت یکی از مدیران ارشد این ورزش از یکی از روسای فدراسیون ها یا بحث حواشی فدراسیون ژیمناستیک. حتی موضوع مربوط به اسناد فوتبال مشهد نیز بررسی شده است. اینها از مواردی است که در کمیسیون اخلاق کمیته المپیک در ادارات نیروی انتظامی در حال رسیدگی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه پرونده ای حل شده است؟ وی گفت: طبق اساسنامه کمیسیون آرا محرمانه است و به فدراسیون ها اعلام می شود و فدراسیون ها می توانند نتیجه را اعلام کنند.

عضو کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک با موضوع “چرا این آرا نباید در رسانه ها منتشر شود؟” وی بیان کرد: به عنوان مثال مسائل مربوط به مشکلات مالی باشگاه استقلال در حال بررسی است که در صورت رای گیری این موضوعات از طریق روابط عمومی کمیته ملی المپیک اعلام می شود.

شکری در خصوص شرایط مربوط به فدراسیون ژیمناستیک گفت: موضوع با پلیس راهور مطرح شد و در دست بررسی است. مشکل مربوط به عدم قطعیت های مالی و اسناد ارائه شده در شعبه است. همچنین طبق روال از رئیس سابق این فدراسیون (اینچه دارگاهی) دعوت کردیم. طبق قوانین رسیدگی به مسائل اخلاقی ابتدا تلفنی دعوت شد. وی تاکید کرد که این دعوت به صورت کتبی انجام شود و این موضوع نیز به صورت مکتوب به فدراسیون اعلام شد تا دعوت شود. خواه در جلسه حضور داشته باشید یا نه، شعبه صلاحیت رسیدگی و رسیدگی را دارد و این مانع از رسیدگی و صدور رأی نخواهد بود. اگر رای داده شود از طریق رسانه ها اعلام می کنیم.

وی درباره اینکه آیا آرای صادره الزام و ضمانت اجرایی دارد؟ فرمود: کمیسیون دو شأن دارد; یکی مشاور کمیته المپیک و دیگری مربوط به کمیته ها و بخش های پلیس است. آرای داده شده از طریق این نیروهای پلیس، آرای رسمی است. ما این آرا را در چهار نسخه نهایی می کنیم و به فدراسیون ملی، فدراسیون جهانی مربوطه، کمیسیون اخلاق IOC و وزارت ورزش ارسال می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر در خصوص رای ژیمناستیک به نتیجه برسد، این رای و تصمیم چقدر ضمانت انطباق دارد و آیا فدراسیون جهانی این موضوع را قبول دارد یا خیر؟ وی بیان کرد: تصمیم کمیته اخلاق کمیته ملی المپیک قطعا برای فدراسیون جهانی و کمیسیون اخلاق IOC و مراجع معتبر است و فدراسیون جهانی موظف به پذیرش آن است. کمیسیون اخلاق به طور قانونی تشکیل شده و یک مرجع قانونی است که زیر نظر کمیته ملی المپیک فعالیت می کند. کمیته ملی المپیک به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی که در ایران تأسیس شده است، مرجعی است که توسط کمیته بین‌المللی المپیک به رسمیت شناخته شده و مورد پذیرش قرار گرفته است، یعنی شأن و ضمانت اجرایی خود را از کمیته بین‌المللی المپیک دریافت می‌کند و فدراسیون‌های بین‌المللی نیز باید این موضوع را رعایت کنند. در مقررات خود، آنها همچنان IOC را پذیرفته اند. / تسنیم

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا