دانستنی ها

مشکلات جسمی و بیماری های شایع بعد از میانسالی

البته با بالا رفتن سن مشکلات جسمی هم بیشتر می شود و باید بیشتر به خودمان توجه کنیم تا کمتر درگیر این سختی ها شویم. با این حال، مشکلاتی وجود دارد که بعد از میانسالی بیشتر برای ما پیش می آید و در نتیجه باید آمادگی کافی برای آنها داشته باشیم.

مشکلات دندانی

دندان ها ترمیم یا ترمیم نمی شوند و در نتیجه با افزایش سن، بهداشت دهان و دندان ضعیف می شود و سلامت کلی دندان ها ضعیف می شود. همین مشکلات دهان و دندان می تواند باعث بیماری قلبی، عفونت تنفسی، آلزایمر یا سرطان شود. چیزی که باید به آن توجه کنید این است که مهم نیست چند سال دارید. در هر صورت باید بیشترین توجه را به معاینات دندانپزشکی و بهداشت داشته باشید.

ابتلا به زونا

آیا در کودکی آبله مرغان را به خاطر دارید؟ زونا یک ویروس شبیه آبله مرغان است که در افراد مسن ایجاد می شود و باعث می شود که ویروس در رشته های عصبی پنهان شود و سیستم ایمنی بدن باید از بدن در برابر آن دفاع کند.

مشکلات لگنی

تغییرات هورمونی که در سنین بالا در بدن رخ می دهد بر روی عضلات و بافت های همبند بدن تاثیر می گذارد و باعث شل شدن و ضعیف شدن آن ها می شود که باعث ایجاد مشکلاتی در لگن می شود.

تنگی نفس

بسیاری از افراد بالای 60 سال با مشکلاتی مانند تنگی نفس به دلیل کلسترول بالا یا فشار خون بالا مواجه می شوند که تا حد زیادی با ورزش و تغذیه سالم قابل کنترل است.

تورم در پا

بسیاری از افراد 60 ساله و بالاتر؛ آنها ورم مچ پا یا ساق پا را تجربه می کنند که یک مشکل رایج است و احتمالاً به دلیل تنگ شدن رگ های خونی در قلب ایجاد می شود.

مشکلات تعادل

با افزایش سن، قدرت عضلانی و انعطاف پذیری مفاصل کاهش می یابد و فرد در هنگام راه رفتن با مشکلات مختلفی مانند بینایی و از دست دادن تعادل مواجه می شود.

مشکلات خواب

این یک مشکل شایع است که افراد مسن نمی توانند راحت بخوابند یا خواب آنها دائماً مختل می شود و استرس، عوامل محیطی و مصرف برخی داروها باعث ایجاد مشکلات خواب می شود.

انقباض عضلات پا

اگر احساس می‌کنید که پاهایتان گرفتگی می‌کند یا ماهیچه‌هایتان منقبض شده‌اند، احتمالاً بدنتان کم‌آبی است و در این سن دچار عدم تعادل الکترولیتی است که به شما احساس درد می‌دهد. بنابراین بدن خود را هیدراته کنید و با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم از مکمل های منیزیم استفاده کنید.

کاهش قد

با بالا رفتن سن افراد قدشان کوتاهتر و کمی کوتاهتر می شود و در کل فرم بدنشان تغییر می کند و این فرم بدن اشتباه باعث خم شدن بدن و گردن به سمت جلو و ایجاد درد و آسیب می شود.

منبع: نمناک

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا