دانستنی ها

مشکلات جدی که کمبود ویتامین B12 برای کودکان ایجاد می کند!

کمبود ویتامین B12 در اوایل زندگی می تواند منجر به برخی مشکلات شناختی شود.

به گزارش هلث، نتایج تحقیقات نشان می دهد که مشکلات حافظه و مهارت های تفکر می تواند نشانه کمبود ویتامین B12 باشد و افرادی که کمبود ویتامین B12 دارند در به خاطر سپردن یا تمرکز مشکل دارند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که سطوح پایین ویتامین B12 در دوران نوزادی منجر به رشد و عملکرد ضعیف در مهارت های ادراک بصری و وظایف ادراک اجتماعی در آینده می شود.

ادراک اجتماعی و توانایی‌های بصری-دیداری بخشی از عملکرد شناختی مانند درک اطلاعات و پاسخ به آنها، یا قضاوت در مورد قوانین اجتماعی است.

در این مطالعه، کودکان مبتلا به کمبود ویتامین B12 در سن پنج سالگی در تست های شناختی مانند تشخیص احساسات کودکان دیگر و حل پازل نمره پایینی کسب کردند.

محقق ارشد این مطالعه، دکتر اینگرید کوستاد گفت: «نتایج ما به وضوح ارتباط بین حالت اولیه ویتامین B12 و اقدامات مختلف در رشد و عملکرد شناختی، مانند توانایی تفسیر اشکال هندسی پیچیده و تشخیص احساسات دیگر کودکان را نشان می‌دهد.

یافته های آنها نشان می دهد که کمبود ویتامین B12 باعث آسیب مغزی یا تاخیر در رشد مغز در کودکان می شود.

نتایج تحقیقات قبلی نشان داده است که ویتامین B12 برای رشد مغز، یادگیری، مهارت های حل مسئله و حافظه مهم است.

کمبود ویتامین B12 چه مشکلاتی در کودکان ایجاد می کند؟ / یک علامت هشدار دهنده کمبود ویتامین B12 در کودکان

کوستاد گفت: «کودکان بسیار زیادی در کشورهای کم درآمد وجود دارند که در حد توان خود رشد نمی کنند. گفت. نتایج ما نشان می‌دهد که اصلاح زودهنگام وضعیت ویتامین B12 کودکان ممکن است یکی از اقدامات برای تضمین رشد سالم این کودکان آسیب‌پذیر باشد. ما در حال حاضر در حال تایید نتایج خود در کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده هستیم.

گوشت قرمز منبع خوبی از ویتامین B12 است، اما محصولات حیوانی در آسیای جنوبی و کشورهای کم درآمد محدود است، بنابراین این جمعیت اغلب وضعیت B12 پایینی دارند.

برای این مطالعه، 500 نوزاد در نپال آزمایش خون دادند تا سطح ویتامین B12 آنها تخمین زده شود، سپس پنج سال بعد این کودکان تحت آزمایش‌های مختلف رشد شناختی قرار گرفتند.

کوستاد گفت که بسیاری از کودکان نپالی که در این مطالعه شرکت کردند سطوح شدید ویتامین B12 پایینی نداشتند، اما سطح آنها ناکافی بود، کمتر از حد توصیه شده برای رشد و تکامل مطلوب. این مانند کمبود ویتامین پنهان در بدن این کودکان است که باعث می‌شود سلول‌های آن‌ها به سختی کار کنند تا یک خطر قریب‌الوقوع را نشان دهند.

مطالعه ما به معمای بزرگتر درک پیامدهای سطوح پایین B12 بر رشد شناختی کودکان خردسال اضافه می کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا