اخبار روز

مشکل بزرگ بازنشستگان! / بانک ضامن تعطیل است


به گزارش پی ام آپ، «مهدی سحابی» در گفت و گو درباره تعیین شرط ارائه سند ملکی برای دریافت تسهیلات ازدواج توسط برخی بانک های خصوصی، گفت: ارائه هر نوع تسهیلات از سوی بانک ها مستلزم اعتبارسنجی است و قطعاً داشتن ملک در بانک های خصوصی. محدوده متقاضی برای دریافت تسهیلات موثر است، اما اینطور نیست، اینطور نیست که اگر فردی دارایی نداشته باشد، از مزایای زناشویی بهره مند نشود.

وی افزود: البته بانک ها می توانند به این نکته اشاره کنند که اگر فردی به دلیل رتبه پایینی که در اعتبارسنجی می گیرد، ملکی نداشته باشد، باید ضامن ارائه کند و این قابل قبول است، اما اگر فردی دارایی نداشته باشد. سند، از امتیاز این بخش بهره مند نخواهند شد. تخلف مشهود است و مردم می توانند تخلفات بانکی را به بانک مرکزی گزارش کنند تا در اسرع وقت با آن برخورد شود و نتیجه آن اعلام شود.

سحابی درباره عدم پذیرش ضامن بازنشسته از سوی برخی بانک ها نیز خاطرنشان کرد: در صورت عدم پذیرش بازنشستگان به عنوان ضامن پذیرفتنی نیست. زیرا هیچ قانون یا مصوبه ای در این زمینه وجود ندارد که به ممنوعیت ضمانت بازنشستگان در بانک ها اشاره کرده باشد، اما تعیین شرایط سنی برای ممنوعیت ضمانت افراد بالای 60 سال موضوعی است که قانونگذار تعیین می کند و نمی توانیم هیچ اقدامی در مورد آن انجام دهیم. آی تی.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا