اخبار ورزشی

مسی دیگری به فوتبال خواهد آمد!/ محمدامین داوودی یک قدم تا ستاره شدن در فوتبال فاصله دارد!

رونالدو، مسی، مارادونا و پله؛ نام‌هایی که شاید هرگز فکر نمی‌کردند از دل فقر بیرون بیایند و به استعدادشان اعتماد کنند تا به جایی برسند که امروز به سختی می‌توان کسی را در دنیا پیدا کرد که آنها را نشناسد. اما چه اتفاقی می‌افتد که عده‌ای فوتبالیست مشهور می‌شوند و برخی استعدادها بدون توجه از بین می‌روند؟

داستان در مورد پسری هشت ساله اهل شهرستان کوار واقع در استان فارس است که علاقه زیادی به رونالدو، مسی، زلاتان و مهدی قائدی دارد و البته سعی می کند مانند آنها به فوتبالیست معروفی تبدیل شود. کسی که به قول مسئولین بارسا میتونه مسی دیگه باشه! کسی که همه را شگفت زده کرده است تا جایی که باشگاه های بزرگ دنیا می خواهند روی او شرط بندی کنند و او را به شگفتی فوتبال جهان تبدیل کنند. اما، اما و هزار اما که محمدامین فرصت حمایت همه جانبه را ندارد.

او می گوید: من سرایدار مدرسه هستم و ماجرای کشف استعداد پسرم به روزی برمی گردد که او در حیاط مدرسه با من بود. در حالی که مدیر مدرسه و معاون مدرسه هم در حیاط بودند، خیلی محکم به توپ بسکتبال زد. همه ما شوکه شده بودیم. خیلی بعید بود که پسری هم سن او بتواند چنین توپ سنگینی بسکتبال را بزند. در آن زمان، مدیر و دستیار به من گفتند محمدامین این گلوله را زد؟ من تعجب کردم و سرم را تکان دادم گفتند ضربه او خیلی قوی بود.

محمد امین توپ را نزد اما او به من فشار آورد تا بدانم پسرم چه استعداد نابی در فوتبال دارد و می تواند به تنهایی در این زمینه تبدیل به فردی شود و من به عنوان یک پدر باید اولین پشتیبان او باشم. هیچ وقت دوست نداشتم ورزشکار مشهوری شوم؛ «حتی در نوجوانی پدرم سعی می کرد من را از فوتبال باز دارد، اما با دیدن استعداد پسرم سعی کردم او را در مسیر درست هدایت کنم».

این را پدر محمدامین می گوید و می افزاید: محمدامین علاوه بر فوتبال در رشته های دیگری مانند والیبال، بسکتبال و گلف نیز استعدادهای خود را نشان داده است و البته شایان ذکر است که خود من از طریق فیلم های آموزشی به او آموزش داده ام. در فضای مجازی.»

او ادامه می دهد: «پس از آن ضربه محکم؛ در اینترنت تحقیق کردم دیدم چه تمرین هایی برای یک بچه دو ساله مناسب است. با مربیان زیادی هم صحبت کردم تا درست ترین راه تمرین را برای محمدامین پیدا کنم. چون سرایدار مدرسه هستم، دروازه فوتبال و زمین بزرگی برای تمرین با محمد امین مهیا بود و در یک باشگاه به اندازه مدرسه با او تمرین می کردم و فیلم های ورزشی او را در صفحه اینستاگرام منتشر می کردم. بسیاری از افراد مشهور پست های مرتبط با فوتبال محمدامین را مشاهده کردند، از جمله احمدرضا عابدزاده، مجریان معروف ورزشی خارجی، باشگاه بارسلونا و …. تا اینکه یک سال گذشت و محمدامین در سه و نیم سالگی با پیشنهادی غیرمنتظره مواجه شد.

الیور کان گفت که دوست دارد این کودک را از نزدیک ببیند

سیدرضا داوودی ادامه می دهد: محمد امین سه سال و نیم داشت که الیور کان که یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ است، فیلمی از ضربات ایستگاهی محمد امین را در اینستاگرام دید، این ضربه ایستگاهی ضربه مستقیم نبود، بلکه یک ضربه ایستگاهی بود. اسلایس شات که برای زدن چنین ضربه ای به سال ها تمرین نیاز دارد و انجام آن در سن سنت محمدامین بسیار منحصر به فرد بود الیور کان به یکی از مربیان ایرانی مقیم آلمان گفت که دوست دارم محمدامین را از نزدیک ببینم. یه نصیحت هم به من کرد اول مراقب تغذیه محمدامین باش، دوم اینکه دستش درد نکنه، سوم بهش گام اشتباه رو یاد نده که ملکه ذهنش بشه و چهارم نهال. با آمدن فصلش نتیجه می دهد و الیور کان نیز تاکید کرد که اگر این کارها را دهم انجام دهد، محمدامین جزو بزرگان فوتبال ایران و جهان خواهد بود.

پدر این فوتبالیست کوچک ادامه می دهد: پس از آن باشگاه های بزرگ دنیا از جمله بارسلونا، بشیکتاش ترکیه، اف سی دالاس، آژاکس آمستردام، العین امارات و چند باشگاه دیگر خواستار سرمایه گذاری روی پسرم شدند. دو سال پیش مدیران باشگاه بارسلونا گفتند اگر ویدیوهایی که از محمد امین می بینیم درست باشد به زودی مسی دیگری در جهان خواهیم داشت. آکادمی بارسلونا بین 1 تا 10 سال از 4 تا 700 میلیارد روی محمدامین سرمایه گذاری می کند. می گویند کشورهای خارجی نمی توانند با کودکان زیر 15 سال قرارداد ببندند و این یعنی نیاز به اسپانسر دارد.

سیدرضا داودی با اشاره به اینکه پس از مدتی احمدرضا عابدزاده با او تماس گرفت و به او گفت که قرار است محمدامین را ببینم، می‌گوید: ما به تهران آمدیم و او را پیدا کردیم، ماجرا از این قرار بود که این باشگاه‌ها فقط هزینه زندگی محمدامین را پرداخت می‌کردند و من و همسرم مجبور بودیم هزینه های زندگی خودمان را متقبل شویم که با چنین وضعیت مالی عملاً برای ما غیرممکن است و در این مدت نه با آقای سجادی و نه با آقای سلطانی فر ملاقات نکردم، در واقع ارتباطی وجود نداشت. فقط آقای عابدزاده و مهدوی کیا محمد امین را دیدند، وقتی آقای عابدزاده را دیدیم پسرم جلوی او دریبل زیانی زد و وقتی این را دید وکیل آقای عابدزاده از او پرسید اگر ممکن است پرسپولیس تهران پشت محمد امین باشد.

وی با اشاره به اینکه محمدامین این روزها در یکی از باشگاه های خصوصی شیراز فوتبال بازی می کند، می گوید: 6 میلیون تومان از آموزش و پرورش درآمد دارم و حدود پنج و نیم میلیون قسط می دهم و چندین شیفت کار می کنم تا زندگی ام را بسازم. پسر.. مربی ایشان آقای شفایی است، از ایشان پرسیدم امکان دارد از محمدامین هزینه نگیرید و ایشان با مهربانی این مشکل را پذیرفتند. کارشناس تغذیه به من می گوید محمدامین باید حداقل هفته ای دو بار ماهی بخورد. من برای خرید تخم مرغ به سختی درآمد کسب می کنم، پس چگونه می توانم غذاهای دریایی را با این قیمت بالا بخرم، اما از ابتدا او را زیر نظر روانشناس قرار دادم تا زیاد به او سخت نگیرد و ناگهان او غرق تمام آنچه برای خودم و همسرم گذاشته ام تا محمدامین بتواند در عین دوران کودکی اش به دنبال علاقه اش که فوتبال است زیر نظر روانشناس برود. او استعداد نابی در موسیقی و بازیگری هم دارد و من خواهم داشت. همچنین به شما در پیشرفت در این مسیر کمک می کند. او حتی به من می گوید که دوست دارد در آینده پزشک شود و فکر نمی کنم این هیچ منفاتی با فوتبال بازی کردنش ندارد.

پدر محمدامین می گوید: آنقدر استعداد خام در شهر کوار وجود دارد که آرزوی من این است که روزی صدایشان به جایی برسد و محمدامین من در کنار آنها پیشرفت کند و استعدادش را شکوفا کند.

منبع: روزنامه ایران

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا