اخبار روز

انیمیشن مستند کاغذ پاره ها روی پلتفرم فیلم نت!/روایتی متفاوت از زنان کارتن خواب!/جزئیات

انیمیشن مستند کاغذ پاره ها روی پلتفرم فیلم نت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ از روابط عمومی فیلم نت، انیمیشن مستند کاغذ پاره ها به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی بهزاد نعلبندی روی پلتفرم فیلم نت منتشر شد.

«کاغذ پاره ها» محصول سال 1400 با موفقیت در سالن های نمایش موسسه «هنروتجربه» اکران شد و هم اکنون روی پلتفرم فیلم نت برای علاقه مندان عرضه شده است.

این فیلم در راستای اجرای طرح سینمای دیگر همخوانی دارد. نمایش فیلم‌های کوتاه، مستند، انیمیشن و همچنین فیلم‌های بلند هنری و تجربی از سینماگران ایرانی به‌طور انحصاری و غیرانحصاری روی پلتفرم فیلم‌نت نمایش داده می‌شود.

این فیلم با حضور فیلمساز در یک مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب و ضبط صدای تعدادی از آنها که قصه زندگی‌شان را روایت کرده‌اند، شکل گرفته است. پس از ضبط این صداها، تصاویر در قالب یک انیمیشن ساخته می شوند.

این فیلم خردادماه امسال برنده تندیس زرین بهترین فیلم بلند در بخش بین‌الملل دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شد.

«کاغذ پاره‌ ها» پس از اکران در سینما، نقدها، نظرات و تحلیل‌های مطلوبی از سوی منتقدان، کارشناسان اجتماعی، سینماگران و مخاطبان دریافت کرد.

این انیمیشن مستند برای اولین بار در جشنواره جهانی فیلم فجر ارائه شد و نمایش بین المللی خود را در جشنواره مهم «ایدفا» آغاز کرد. همچنین این فیلم نامزد جایزه بهترین انیمیشن سال آسیا و اقیانوسیه، نامزد بهترین انیمیشن بلند انیمیشن جشنواره لهستان و نامزد جشنواره استانبول شد.

«کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های مونیخ، کراکوف، ترانسیوانیا رومانی، دی ام زد کره‌جنوبی، ملاقات با دیوانگی کانادا و چندین جشنواره دیگر در دوران کرونا به صورت آنلاین به نمایش درآمده و در سیزدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» نیز حضور موفقی داشته است.

همچنین کاغذپاره‌ها برنده جایزه بهترین فیلم بلند از جشنواره مستقل مستند خانه سینما شد.

عوامل «کاغذپاره‌ها» عبارتند از نویسنده، طراحی و ساخت عروسک و آکسوسارها، استوری برد، انیماتور، کامپوزیت، تدوین، کارگردان و تهیه‌کننده: بهزاد نعلبندی، طراحی و صداگذاری: انسیه ملکی، آهنگساز: عطا ابتکار، با همکاری: باران کوثری، رزیتا علیزاده و آوا شریفی.

پروژه نمایش مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن و سینمای هنری-تجربی پدیده ای نوین در میان بسترهای مردمی ایران است و می تواند به رونق اقتصادی سینمای هنری و تجربی و فیلم های کوتاه، مستند و انیمیشن منجر شود.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا