اخبار ورزشی

مسابقات جهانی والیبال هر دو سال یکبار برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، مسابقات والیبال قهرمانی جهان که پیش از این هر چهار سال یکبار برگزار می شد و آخرین قهرمان آن ایتالیا بود، از این پس با تایید فدراسیون جهانی والیبال هر دو سال یکبار برگزار می شود.

سازمان جهانی والیبال علاوه بر برگزاری هر دو سال یک بار، تعداد تیم های حاضر در این دوره از مسابقات را از 24 به 32 تیم در رده های مردان و زنان افزایش داد. با این تغییرات آخرین مسابقات جهانی به جای سال 2026 یک سال زودتر یعنی سال 2025 برگزار می شود تا با بازی های المپیک تداخلی ایجاد نشود.

ضمن اینکه اکثر تیم هایی که می خواهند به این مسابقات راه پیدا کنند باید از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی راهی مسابقات جهانی شوند و تنها سه قهرمان قاره حق حضور مستقیم در مسابقات جهانی را خواهند داشت.

همچنین فرم جدید مسابقات جهانی بدین صورت است که 32 تیم در هشت گروه چهار تیمی قرار می گیرند و از هر گروه دو تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کنند.

به گزارش پی ام آپ، لازم به ذکر است که مسابقات جهانی که یک سال قبل از المپیک برگزار می شود، سهمیه مستقیم المپیک خواهد داشت، بنابراین FIVB می تواند با این قانون جدید اعتبار جدیدی به این مسابقات بدهد. میزبان اولین دوره مسابقات جهانی با فرمت جدید به زودی معرفی می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا