اخبار روز

مزیت‌های اعزام نیروی کار از ایران به چندین کشور خارجی!/ جزئیات این خبر مهم را از اینجا بخوانید!

کسب تجربه و گسترش علم و مهارت در راستای اعزام نیرو از ایران به ۴ کشور؛ این موضوع همچنین باعث ارزآوری به کشور هم خواهد شد.

 

به گزارش پی ام آپ، حمید نجف درباره اعزام نیروی کار به خارج و تمایل افراد با تحصیلات بالا به کار در کشورهای دیگر، بیان کرد: معمولاً زمانی که افراد توانایی تأمین حقوق، دستمزد و هزینه‌های زندگی خود را ندارند، تصمیم می‌گیرند به کشورهای دیگر بروند. به طوری که یک نیروی ماهر و با تحصیلات برای تأمین هزینه‌های مسکن، ایاب و ذهاب، تحصیل و آموزش و درمان، به دنبال فرصت شغلی بهتر است. از این رو، ترجیح می‌دهد به کشوری بروند که حقوق بهتری ارائه دهد و این امر طبیعی است. به همین دلیل، اقدام دولت و به‌ویژه وزارت کار در فعال ساختن دیپلماسی بازار کار، قابل تحسین است و باید آن را تحت هر شرایطی قدر دانیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی افراد به ویژه نیروهای نخبه به دلایل مختلف تمایل به کار در کشورهای دیگر را نشان می دهند، اولاً اینکه شرایط استخدامی آنها در داخل کشور فراهم نیست و ثانیاً حقوق و درآمد متناسبی دریافت می کنند. تحصیلات. و نخبگان داخل کشور باور ندارند که نیازهای اولیه آنها تامین شود، بنابراین به فکر رفتن به کشورهایی هستند که برای آنها ایده آل است و می توانند درآمد خوبی داشته باشند.

این کارشناس در حوزه بازار کار اظهار نمود: هدف ما در رابطه با اعزام نیروی کار، تقویت دیپلماسی بازار کار است. به عبارت دیگر، در صورتی که برای نیروی کار ظرفیت قابل توجهی داریم، چرا نباید آنها را به کشورهای منطقه و همسایه ارسال کنیم؟ در حال حاضر، صادرات نیروی کار فنی و ماهر در دستور کار بسیاری از کشورها قرار دارد و کشورهای صنعتی مانند آلمان و استرالیا به شدت به نیروی کار ماهر نیازمند هستند.

نجف بیان کرد: می‌توانیم به صورت سازماندهی شده برای اعزام نیروی کار اقدام کنیم و همچنین از مزایای ارائه خدمات فنی و مهندسی بهره‌مند شویم. بدین منظور، باید ساختار و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام شود تا با یک باره با حجم بالای درخواست‌های ویزای کار در کشورهای دیگر روبرو نشویم.

نجف تصریح کرد: می توانیم به صورت سازمان یافته نیروی کار اعزام کنیم و از مزایای خدمات فنی و مهندسی بهره مند شویم. برای این امر باید برنامه ریزی و ساز و کار لازم در این زمینه انجام شود تا به یکباره با حجم بالای درخواست ویزای کار در کشورهای دیگر مواجه نشویم.

به گفته وی، با گسترش اعزام نیروی کار ماهر به کشورهای دیگر، امید نسل جوان بالا رفته و با دانش روز دنیا آشنا شده و از آن در داخل کشور استفاده می کنند. علاوه بر این، تبادل تجربیات بین کشورها ایجاد می شود و کشور ارز خارجی دریافت می کند.

وی با تاکید بر اینکه در همه کشورها دولت ها وارد فرآیند اعزام نیروی کار شده و نیروهای فنی و آموزش دیده خود را جذب داخلی کرده اند، تاکید کرد: روند اعزام نیروی کار ایرانی به کشورهای دیگر باید منجر به خروج نخبگان و نخبگان شود. بدون بازگشت ضمناً اعزام نیروهای واجد شرایط باید متناسب با رشته های مورد نیاز آنها باشد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای بر اساس درخواست کشورهای انرژی خیز و رشته های مورد نیاز آنها به تربیت جوانان و نیروی کار بپردازد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا