اخبار روز

کشته شدن دیپلمات ارشد روسیه در شهر استانبول ترکیه!/جزئیات

رسانه ها از کشته شدن دیپلمات ارشد روسیه در شهر استانبول ترکیه خبر دادند.

به گزارش فارس، منابع خبری بعدازظهر شنبه به وقت تهران اعلام کردند که جسد «ننیکلای کوبرینتس» یکی از دیپلمات های ارشد روسیه در هتل محل اقامت وی ​​در میدان «تقسیم» شهر «استانبول» ترکیه پیدا شد.

به گزارش سایت وبگاه، این دیپلمات روس روز پنجشنبه برای برگزاری نشستی با سفرا وارد استانبول شد. همکاران روسی او صبح شنبه پس از مرگش سعی کردند با او تماس بگیرند، اما موفق نشدند. پس از آن، کارکنان هتل وارد اتاق کوبرینتس شدند و جسد او را پیدا کردند.

گزارش های اولیه حاکی از آن است که کوبرینتس بر اثر حمله قلبی درگذشت. جسد وی برای مشخص شدن علت دقیق مرگ به سردخانه منتقل شد. وزارت خارجه روسیه بدون ارائه جزئیات بیشتر مرگ کوبرینتس را تایید کرد.

در دسامبر 2016، یک افسر پلیس ترکیه به نام «مولود آلتینتاش»، «آندری کارلوف»، سفیر روسیه در ترکیه را در جریان برگزاری یک نمایشگاه عکس در آنکارا کشت.

دادستان های ترکیه بعداً اعلام کردند که فتح الله گولن، یکی از مخالفان برجسته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پشت این قتل بوده است. این قتل روابط ترکیه و روسیه را بدتر کرد. نیروهای امنیتی ترکیه در این حادثه 9 نفر را دستگیر کردند. در سال 2021، پنج نفر در ترکیه به اتهام قتل سفیر روسیه به حبس ابد محکوم شدند.

نیکلای کوبرینتس 62 ساله بود که درگذشت. پس از اینکه دو کارمند هتل نتوانستند به نیکلای کوبرینتس (62 ساله)، مدیر کل وزارت خارجه روسیه دسترسی پیدا کنند، از کلید یدکی برای دسترسی به اتاق وی استفاده کردند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا