اخبار روز

مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو در چه شرایطی آغاز می شود؟/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، حدود سه ماه از اجرای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو می گذرد اما هنوز پرونده آن به طور کامل بسته نشده و چندباری سایت سامانه برای تکمیل ظرفیت‌های خالی ناشی از افزایش ظرفیت خودروسازها یا انصراف تعدادی از مشتریان هر دو مرحله فروش یکپارچه خودروها (مرحله اول و دوم) بازگشایی شده است.

از ابتدا قرار بود برنامه ریزی مرحله سوم با تعیین تکلیف نهایی مرحله دوم آغاز شود، اما آن طور که شرایط نشان می‌دهد و در بازگشایی اخیر سایت سامانه که به منظور تغییر اولویت مشتریان با موعد تحویل ١۴٠٣ به تحویل در سال جاری، گویا استقبال چندانی نشده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این احتمال وجود دارد، سایت سامانه بازگشایی شود تا شاید برخی تمایل به خرید و ثبت‌نام نشان دهند.

در حال حاضر گفته می شود به دلیل عدم استقبال عمومی از فروش اخیر خودروسازان مونتاژی، ممکن است سامانه یکپارچه ظرفیت های خالی در هفته های آینده بازگشایی شود.

این موضوع توسط مقامات سیستم یکپارچه تخصیص خودرو در حال پیگیری است و به محض دریافت پاسخ، اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد. در صورت رفع این مشکل و فعال شدن مجدد سایت سامانه برای ثبت درخواست خودرو، این سومین باری است که سایت سامانه یکپارچه فعال می شود تا پس از ثبت نام اصلی، ظرفیت های خالی خودروسازان پر شود.

گفتنی است؛ سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت نیز اجرای مراحل بعدی سامانه یکپارچه عرضه را منوط به وجود تقاضا و مشتری دانسته و اظهار کرد: در حال حاضر با مازاد عرضه مواجه هستیم؛ بر این اساس مرحله سوم زمانی خواهد بود که متقاضی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکنون طی دو مرحله، عرضه محصولات خودروسازان تا سال ۱۴۰۳ و حتی امکان تغییر اولویت از ١۴٠٣ به ١۴٠٢ شده است؛ بنابراین بهتر است فعلا تمرکز خود را بر روی ایفای به موقع تعهدات با توجه به سهمیه‌ها بگذاریم؛ اما به هر روی محدودیت و معذوریتی برای دور سوم عرضه وجود ندارد و چنانچه مشتری و متقاضی وجود داشته باشد مراحل بیشتر هم برگزار و اجرایی خواهد شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا