اخبار روز سینما

مرجانه گلچین/بادیگاردهای هندی بازیگر زن تبدیل به یکی از وسایل ضروری شد! + عکس

مرجانه گلچین با انتشار عکسی با محافظانش در اینستاگرام نوشت: اینجا نه لی لی پوته را معرفی می کنم و نه با خانم ها و آقایان معاشقه می کنم. وای من چقدر کوچکم جلوی آقایان. مرجانه گلچین دوم متولد شد اسفند ۱۳۴۷ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است.

او فارغ التحصیل چهار سال از هنرستان موسیقی و فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است و سابقه دوبله و صداگذاری را نیز دارد. وی به عنوان آخرین فرزند خانواده ای با سه برادر و دو خواهر بزرگتر در تهران به دنیا آمد، پدرش سرباز و اصالتا ترک زنجانی و مادرش گیلانی است.

خانواده مرجانه گلچین

مرحومه نادیا دلدار گلچین (بازیگر) دختر عمویش و مرحوم نادر گلچین (خواننده) دایی ایشان است. در سال 1356 در سن 9 سالگی خواهرش (منیژه) که بازیگر تئاتر بود، او را برای بازی در سریالی به نام «اخلاق در خانواده» به غلامحسین لطفی معرفی کرد.

با این سریال برای اولین بار خود را جلوی دوربین برد، سپس به سمت تئاتر کودک رفت و تجربه زیادی روی صحنه کسب کرد. با دومین تجربه در سریال آینه (1364) در 18 سالگی بازیگری را تجربه کرد سپس در سال 1366 با فیلم گل مریم وارد سینما شد. چهره او با سریال آینه عبرت در سال ۱۳۶۷ بیشتر شناخته شد، سپس در سال ۸۴ در سریال کلانتر ۲ دیده شد و با سریال بزنگاه رضا عطاران در سال ۸۷ به اوج شهرت رسید.

ازدواج و طلاق

مرجانه گلچین در سال 75-1375 با کریم آتشی کارگردان ازدواج کرد و همچنین در سریال فرار و سقوط به کارگردانی همسرش بازی کرد. اما همچنان با مخالفت همسرش با بازیگری مواجه شد و این رابطه منجر به جدایی و طلاق شد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا