عمومی

مذاکرات برجام می تواند ظرف چند روز به پایان برسد، اما ایالات متحده تمایلی ندارد

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بر اساس ارزیابی‌های کشورش، مذاکرات «تقریباً در یک یا دو روز می‌تواند به پایان برسد».

تاس دولتی روسیه روز چهارشنبه گزارش داد که مسائل باقی مانده “پیچیده نیستند”، او تاکید کرد که به نظر می رسد ایالات متحده “آماده از سرگیری مذاکرات نیست”.

این اظهارات در حالی بیان می شود که مذاکراتی که در آوریل سال گذشته در وین آغاز شده بود، از ماه اوت به دلیل امتناع واشنگتن از لغو تحریم هایی که توسط دولت قبلی دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده بود، متوقف شده است.

اولیانوف گفت که نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد ایالات متحده تصمیم گرفته است حداقل مذاکرات را “تجمیع” کند و خاطرنشان کرد که توقف مذاکرات بر اساس “بهانه های غیرقابل قبول” “غیر مسئولانه” است در حالی که “به معنای واقعی کلمه چند قدم تا پایان باقی مانده است”. خط.”

او همچنین هشدار داد که “خطر تشدید تنش” وجود دارد که در صورت تکمیل نشدن مذاکرات می تواند “غیرقابل کنترل” شود.

اولیانوف، با این حال، امیدوار بود که اظهارات اخیر مقامات ارشد آمریکایی در مورد برجام «کلام آخر» آنها نباشد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، روز سه‌شنبه، ایران را به «سرکوب معترضان» و «ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه» متهم کرد و خاطرنشان کرد که در حال حاضر واشنگتن «توافقی را به این زودی‌ها نمی‌بیند».

کربی گفت: «آنچه در حال حاضر روی آن متمرکز شده‌ایم، راه‌های عملی برای رویارویی با ایران در آن مناطق است و نه روی توافق با ایران».

ناظران بر این باورند که واشنگتن تلاش می کند از این اتهامات بی اساس علیه ایران برای به دست آوردن اهرم فشار در مذاکرات و مذاکره از موضع قدرت استفاده کند.

تهران بارها گزارش های ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و در عین حال آمریکا و دیگر کشورهای غربی را به دلیل برانگیختن ناآرامی های مرگبار در این کشور با «اظهارات مداخله جویانه» محکوم کرده است.

سازمان‌های اطلاعاتی ایران در شورش‌های خشونت‌آمیز اخیر در داخل ایران که پس از کشته شدن مهسا امینی در اواسط سپتامبر رخ داد، ردپایی از سازمان‌های جاسوسی آمریکا و دیگر کشورهای غربی پیدا کرده‌اند.

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا