اخبار روز

مدیری که بدون توضیح کتبی اقدام نکرد / آیا ماموران توضیحی دارند؟

مهسا بهادری: امروز یکشنبه است (22 مرداد) برای دیدن نمایش «سایه روشن» در مجموعه تئاتر شهر به نویسندگی و کارگردانی سعیده آجربندیان، تهیه کنندگی فاطمه کوهستانی و بازی جواد یحیوی، سحر گلشیرازی و فایق شالاوند دعوت شدم.

کمی زودتر از ساعت 18 از پله های سالن سایه بالا رفتم، وقتی پایین آمدم صحنه عجیبی را تجربه کردم، سالن پر از جمعیت خالی بود، در واقع هیچ کس به عنوان مخاطب نبود، اما چه در مورد یک تئاتر با 20 شب اجرا و دوره گذرانده اتفاق افتاده است؟ بررسی و این موارد که اتفاقا تا 27 می شود مرداد این اجرا برنامه ریزی شده بود اما به طور ناگهانی متوقف شد و هیچ اطلاعیه قبلی در مورد آن وجود نداشت.

این احتمال وجود داشت که عوامل نتوانند به موقع به آنجا برسند، احتمال دیگر این بود که سالن نتواند فضای فروش را پر کند، یعنی 60 درصد سالن از مخاطب پر شود. .

برای اطلاع از علت حادثه به سراغ فاطمه کوهستانی تهیه کننده این برنامه رفتیم. او توضیحاتی درباره این ماجرا داد.

من امشب برای دیدن نمایش به سالن آمدم اما نمایش روی صحنه نرفت، عوامل آماده نبودند یا مشکل دیگری وجود دارد؟

همانطور که می بینید همه عوامل در سالن حضور دارند اما ماجرا از این قرار است که بدون اطلاع ما و بدون هیچ توضیحی دفتر فروش بلیط را بستند. آقای طاهری گفتند کار تعطیل است، روز جمعه به ما اطلاع دادند که برای فروش کارشان تعطیل است. شرایطی است که کار ما به حد نصاب رسیده و باید در مورد این ماجرا صحبت کنیم، حتی به صورت مکتوب چیزی به ما نگفتند اما شنبه سایت را بستند.

عصر چهارشنبه آقای محمدجواد طاهری مدیر مجموعه تئاتر شهر برای دیدن این نمایش آمدند و صبح پنجشنبه گفتند تا جمعه دیگر اجرا نداریم و مشکلی نداشتیم. در همان زمان برای اینکه نمایش را تا 27 تمدید کنند به ما گفتند که مشکل فقط شما نیست، درآمد هم دارید، اما هیچ کدام از هنرمندان به جز ما مشکلی نداشتند.

در واقع شما پیش زمینه ذهنی داشتید. کسی توضیح داده که چرا این اتفاق افتاد؟

پرس و جو کردیم اما دوباره همان موضوع فروش مطرح شد.

در قرارداد چه بود؟

بذار خودم متن رو بخونم در متن این تفاهم نامه آمده است: «قرار شد شرکت کنندگان در نمایش مذکور با اخذ تأییدیه قانونی از شورای ارزیابی و نظارت بر تئاتر مرکز هنرهای نمایشی در تاریخ اعلام شده در سالن حضور داشته باشند.» مجموعه شهر هیچ اجرا در تعداد با قیمت بلیط وجود دارد

مقرر شد 80 درصد وجوه حاصل از فروش متعلق به طرف دوم و 20 درصد از فروش به طرف اول باشد. تبصره 1: در صورتی که گردش مالی سالن پس از 12 اجرا کمتر از 60 فروش کل باشد، طرف اول حق فسخ این قرارداد را دارد و یا در صورت ادامه اجرا، گروه باید 20 درصد ظرفیت سالن را از ابتدای شروع به کار پرداخت کند. فروش تا پایان اجرا و گروه حق عدم اعتراض دارد.

ما 12 جلسه را پشت سر گذاشتیم و در آن مرحله هیچکس به ما نگفت که شما با شرایط و ضوابط روی صحنه هستید یا نمی توانید به حد نصاب برسید، اما همه چیز طبق معمول و طبیعی پیش رفت.

واقعیت این است که این اقدامات قهری اساساً نامناسب است. امیدواریم عملکرد را احیا کنیم، اما نکته اینجاست که اگر تیم نتواند بازی کند، یا محروم می شود یا جریمه می شود.

فراموش نکنیم که تئاتر حیات شهر زمانی به خصوصی تبدیل شد که تصمیم بر این شد که نمایش های پرفروش تئاترهای خصوصی در سالن های دولتی روی صحنه برود. در واقع، این فرآیند دوباره اختراع شده است.

چرا این اتفاق افتاده است؟

با توجه به این ماجرا برای جویا شدن علت آن به سراغ طاهری رفتیم اما وی در اتاقش حضور نداشت و نتوانستیم دلیل این حادثه و دلیل منطقی آن را جویا شویم، بنابراین در صورت ادامه آن پیگیری خواهیم کرد. این را نشان دهد یا نه

۲۴۵۲۴۵

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا