اخبار روز سینما

مدیران صبا به ما اجازه دسترسی به گزارش های مالی را ندادند!/ از مالکان فیلمو شکایت کردیم.


به گزارش شمانیوز به نقل از برنا: سید مصطفی صفری، فارغ التحصیل دکتری اقتصاد سنجی از دانشگاه علامه طباطبایی، یکی از کارشناسان و تحلیلگران برجسته بازار سرمایه است که در سال های گذشته سوابق مختلفی در زمینه فعالیت های اقتصادی بازار سرمایه داشته است.

وی علاوه بر تدریس در دانشگاه، مدیرکل شرکت گردان سرمایه ایران یکی از شرکت های فعال در بحث سرمایه گذاری در بورس است. سافاری به سازمان ها و شرکت های معتبر در امور مربوط به سرمایه گذاری، جذب سرمایه و فعالیت های مرتبط با بازار سرمایه مشاوره می دهد.

در حالی که نام هلدینگ صبا ایده و برادران شکوری سابق بارها در شبکه های اجتماعی در مناطق مختلف مطرح شد، کاربران در زمینه هایی مانند تخلفات محتوایی فیلمو و رقابت ستیزی نیز از آنها انتقاد کردند. شماره فیلمو، نام این گروه تجاری و شکوری ها بار دیگر در رسانه ها مطرح شد.

نحوه تامین مالی شرکت صبایده، اطلاعات سهامداران و مسائل مالی مرتبط با این هلدینگ همواره یکی از موضوعات مورد توجه مردم بوده است، بر همین اساس ضمن گفتگو با سیدمصطفی صفری بر آن شدیم تا به برخی ابهامات پیرامون این هلدینگ پاسخ دهیم.

طی این گفتگو، حدود سه سال و نیم پیش و در میانه رقابت دو پلتفرم نماوا و فیلمو، نماوا به دلیل حمایت مالی قوی تر، شروع به خرید کرد و به طور جدی حجم تبلیغات خود را افزایش داد تا به پلتفرم شماره یک تبدیل شود. در بازار با پخش سریال های باکیفیت و البته پرهزینه تر مانند باکانی افزایش چشمگیری پیدا کرده بود.

طی این رقابت تجاری بین نماوا و فیلمو، صفری سرمایه قابل توجهی را برای فروش بخشی از سهام صبایده از طریق یکی از افراد فعال در بازار سرمایه فراهم می کند که در زمینه سرمایه گذاری نیز به صبایده مشاوره می دهد.

به گفته وی، بیشتر این سرمایه در فیلمو استفاده شده است. چرا که کیفیت این پلتفرم و البته تعداد تولیدات به یکباره افزایش چشمگیری پیدا کرد و آثار گران قیمتی مانند یاغی، ژوگ کاری، جیران، جوکر تولید شد و با حفاظت از خود در کنار سایر پلتفرم ها جایگاه اول را در بازار به خود اختصاص داد.

به گفته مشاور مالی برجسته سابق فیلیمو، پس از این تزریق بزرگ سرمایه، به دلیل عدم انجام تعهدات صبایده در قبال گروه مورد نظر، او و سرمایه گذار جذب شده با مشکلات مختلفی روبرو خواهند شد که در ادامه نیز پیش خواهد آمد. . گفتگوی اختصاصی برنا با این مشاور مالی سابق، صبا ایده را خواندید.

بارنا: آیا موضوع تامین مالی فیلمو با تلاش شما واقعی است؟ اگر پاسخ مثبت است، جزئیات چیست؟

ببینید با توجه به فعالیت‌های اقتصادی متعددی که در آن زمان در قالب مشاوره با گروه‌های مختلف انجام دادم، از طریق ارتباط با گروه صبایده آشنا شدم و نیاز جدی آنها به جذب سرمایه به وجود آمد. با توجه به علاقه ای که به رشد کسب و کارها در اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور داشتم و پس از وعده ها و توافقات صورت گرفته با هیات مدیره، با تمرکز و فشار زیادی روی پروژه کار کردم و کاری را انجام دادم که در آن زمان شاید غیرممکن بود. شروع. احساس می کردم کارم تمام شده است.

در مدت کوتاهی سرمایه گذاری در این مجموعه را از فردی فعال در بازار سرمایه که به او توصیه می کنم و به من اعتماد کامل دارد، در نظر گرفتم. در نتیجه مذاکرات فشرده، در مدت کوتاهی به توافق رسیدیم و قرارداد امضا کردیم و مبلغ توافق شده توسط این سرمایه گذار در تاریخ مقرر به مالکان هلدینگ صبایده پرداخت شد.

اما متاسفانه یک سال طول نکشید که هیئت مدیره این هلدینگ به یکباره رفتار خود را نسبت به سرمایه گذاران و حتی کارمندان تغییر داد و اخیراً تبدیل به توهین و رفتارهای کنایه آمیز شد! هیأت مدیره هلدینگ صبایده نه تنها بر خلاف توافقات انجام شده و قراردادهای منعقده برخی از مهم ترین موارد مورد توافق را رعایت نکرد، بلکه برخلاف رویه رایج در امور سرمایه گذاری و حتی قانون کار، رفتار غیرحرفه ای از خود نشان داد. ، همه دسترسی به داده های درآمدی را مسدود کردند، ما را مسدود کردند و حتی اجازه ندادند گزارش حسابرسی سالانه دو سال گذشته را به طور کامل بررسی و مطالعه کنیم!

صاحبان صبا ایده زمانی که با حسن نیت سرمایه گذار مبلغ مورد توافق را به طور کامل دریافت و استفاده کردند، به یکباره تغییر شخصیت دادند، از حداکثر اختیارات سهم خود سوء استفاده کردند و برخلاف توافقات، خارج از فضای کسب و کار سالم و حرفه ای عمل کردند. آنها تا همین اواخر اظهار داشتند و در مقابل مطالبات مکرر قانونی و حق سرمایه گذار و بنده در بررسی گزارش حسابرسی، در مقابل نمایندگان قانونی ما قبل از مجمع عمومی عادی سالیانه از الفاظ توهین آمیز برای پیگیری تجارت استفاده می کردند. . اعلام وصول!

برنا: می توانید اطلاعات بیشتری در مورد میزان سرمایه گذاری و میزان سهام منتقل شده ارائه دهید؟

متاسفانه به دلیل محرمانه بودن و اصول اسرار تجاری نمی توانم پاسخ دقیقی به این سوال بدهم و فقط به سوال شما پاسخ می دهم زیرا رقم ترسیم شده در آن زمان واقعا برای این اکوسیستم و منطقه مهم بود. این تزریق سرمایه منجر به رشد شد و فیلیمو در مقایسه با سایر رقبا به طور تصاعدی رشد کرد.

برنا: صاحبان صبا ایده از چه قراردادهای مهمی پیروی نکردند و چه اقداماتی انجام دادند که باعث آسیب و ناراحتی شما و سرمایه گذار شد؟

حقیقت این است که تعهداتی مبنی بر توانایی سرمایه گذار برای ورود به بازار سرمایه در صورت لزوم و خروج از سرمایه گذاری پس از مدتی مشخص شده بود، اما متاسفانه فضای کسب و کار برخلاف توافق مدیریت شد. عدم برداشتن گام های موثر برای ورود به بورس و گیر افتادن سرمایه گذار در خروجی آنها باعث شد تا برنامه های اقتصادی آنها آسیب جدی ببیند.

الان مقدار سهام من خیلی کم است و راستش را بخواهید با توجه به کمک های ارزنده ای که در آن زمان به فیلمو کردم بیشتر نگران احترامی که به من می شود و نحوه برخورد با من بود که متاسفانه همانطور که گفتم. ، اخیراً با من رفتار نامناسب و حتی توهین آمیزی شده است از دیگر مصادیق عدم رعایت توافقات انجام شده توسط هیئت مدیره می توان به عدم شفافیت در ارائه گزارش های مالی، عدم افشای کامل میزان سود و ممانعت غیرقانونی ما اشاره کرد. کسب و کار. درآمد کسب و کار و غیره دسترسی به داده های مالی مانند. با وجود پیگیری های متعدد با صاحبان صبا، ایده پرداخت کرد.

متاسفانه عدم پاسخگویی و رفتار نامناسب سرمایه گذار و سرویس دهنده را در وضعیت بسیار بدی از عدم اطمینان قرار داده است. من هنوز متوجه نمی شوم که چرا صاحبان صبا ایده نگران عدم ارائه گزارش تفصیلی بازرسی هستند. نمی دانم موضوعی وجود دارد که آنها نگران لو رفتن در گزارش ها هستند یا به دلایلی می خواهند روحیه سرمایه گذاران و کارمندان را تضعیف کنند؟! در هر صورت این رفتار نه قانونی است و نه اخلاقی و شنیدن این نوع افشاگری ها از سوی فعالان بازار سرمایه باعث می شود اعتماد آنها به کل اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور از بین برود و دود آن به کل بازار سرایت کند. فعالان این اکوسیستم

برنا: اگر صاحبان ایده صبا و سرمایه گذاری که به شما توصیه به این کار کرده اند به این رفتار ادامه دهند، چه برنامه ای دارید؟

راستش را بخواهید چند روزی است که برای احقاق حق خود اقدام قانونی کرده ایم و تا رسیدن به نتیجه مورد نظر به صورت جدی مراحل قانونی را ادامه خواهیم داد.

پس حرف آخر چیست؟

ابتدا از رسانه شما که شجاعانه مسئولیت رسانه ای رفتار غیرقانونی بنگاه های اقتصادی و برخورد با چنین اخباری را بر عهده گرفتند صمیمانه تشکر می کنم.

در نهایت، از آنجایی که صحبت از یک مورد مرتبط با سرمایه گذاری در اکوسیستم اقتصاد دیجیتال است، از تمامی فعالان این اکوسیستم اکیدا تقاضا دارم حتی بدون توسل به روش های رسمی و قانونی، به راحتی با سرمایه گذاران فرشته توافق کنند. با حسن نیت و با اعتماد به ارقام اعلام شده توسط صاحبان خود سرمایه گذاری قابل توجهی در کسب و کار خود انجام می دهد و رفتاری انجام نمی دهد که اعتماد همه فعالان بازار سرمایه را به کسب و کارهای این اکوسیستم تضعیف کند. – به دلیل عدم وجود منفعت شخصی و شفافیت، به هیچ وجه منافع آنی خود را در اولویت قرار ندهند. با کمی انصاف و آینده نگری و کمی تفکر جامع تر باید به فکر کل اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور غیر از خود باشند تا خدای ناکرده فرصت های سرمایه گذاری آینده در این اکوسیستم به دلیل اتفاقات از بین نرود. که رخ می دهد. از این تجربیات تلخ برای سرمایه گذاران.

انتهای پیام/


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا