اخبار روز سینما

قطع ارتباط سینما با هرکسی که فیلم بدون مجوز در ایران و خارج کار کند!

پی ام آپ: رئیس سازمان سینمایی به سینماگرانی که بدون مجوز با آثار همکاری می کنند، از قطع همکاری با آنها خبر داد.

محمد خزاعی شامگاه 8 خرداد در مراسم تجلیل از سینماگران انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه اگر فیلمسازان عرصه های مختلف نبودند، از داستان های واقعی و رشادت های جنگ تصویربرداری نمی شد. گفت: خوشحالم که اینجا از مشکلات سال 1402 رهایی یافتم. ما به عنوان یک گروه همدل هستیم. از دوستان و همچنین دوستان خانه سینما تشکر می کنم که در رفع مشکلات دوستانی که ناآگاهانه دچار مشکل شدند کمک کردند.

وی افزود: چند روزی است که خبری از تحریم سینمای ایران در عرصه بین الملل نیست، تحریم ادبیات ضعیفان است و همه تحریم ها از ضعف است. دنیای تک قطبی سینما به پایان رسیده است. سینمای ایران هرگز تحریم نمی شود. البته شاید گروه کوچکی تلاش کنند، سینمای ایران به حاشیه برود. مثلاً چند نفر و محدود بیانیه می دهند و حضور آثار ایرانی در جشنواره ها را شرط می کنند، اما این یک جعل بزرگ است که قبلاً دو سه نفر در سینما بودند و الان دفتر و اقدامی علیه وطن راه انداخته اند. و سینما به جایی نمی رسند و تکلیفشان روشن است.

وی درباره فیلم های ایرانی حاضر در جشنواره کن نیز گفت: وظیفه ما حفاظت از سینما و ایجاد امنیت شغلی است. اینکه فیلمی به صورت مخفی تولید و روانه بازار شود و با مسائل شرعی همخوانی نداشته باشد، امنیت شغلی را به خطر انداخته است. وظیفه اتحادیه ها رسیدگی است. من همین جا می گویم هرکسی که با فیلم های بی مجوز و بدون مجوز ساخت ایران و خارج از ایران کار کند و به هر دلیلی علیه ایران کار کند، ما ارتباط خود را با این دوستان قطع می کنیم و احتمالا خود سالن ها این موضوع را اعلام می کنند. همه عوامل، از بازیگر و تهیه کننده گرفته تا عوامل فنی، قرار است با مشکل مواجه شوند زیرا در غیر این صورت فیلمی نخواهیم داشت که بخواهیم آن را حفظ کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تولیدات قابل توجه سینمای انقلاب و دفاع مقدس که به اعتقاد وی نسبت به 15 سال قبل 100 درصد افزایش یافته است، گفت: وظیفه ما توجه به همه ژانرها است. از جمله سینمای سیاسی. و کمدی اجتماعی است از همه دوستانم که در سال 1402 مردانه ایستادند تشکر می کنم. سال گذشته با بحران هایی مواجه شدیم که بسیاری از مردم آن را متوقف کردند، اما برخی به دلایل مختلف از جمله تهمت و حمله به رسانه ها سکوت کردند. من به آنها حق می دهم. خانواده سینمای ایران بزرگوارند که هر از چند گاهی چهار اثر مشکل دارد، نباید به همه سینما مربوط شود و باید آن را جدا کنیم.

خزایی گفت: برخی به من انتقاد می کنند که چرا بعد از این اتفاقات برای رفع مشکلات برخی هنرمندان اقدام کردی؟ اما من می گویم همه کسانی که در اغتشاشات نقش داشته اند یا قبلا پرونده ای داشته اند، مثل جعفر پناهی، رسول اف و چند زن، از سوی مدیریت مورد عفو قرار گرفته اند. ما بی فایده بودیم شاید اگر من بودم نمی توانستم اینقدر گسترده فکر کنم.

وی در عین حال گفت: با این حال برخی افراد به فعالیت خود ادامه می دهند. به آنها می گویم وقتی عفو شدید چگونه مخالف شدید؟ کت و شلوار خود را بسازید اگر شب کت و شلوار اپوزیسیون پوشیدی، فردا کار دیگری نمی توانی انجام دهی.

خزاعی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همه کسانی که سال گذشته در جریان بیانیه «تفنگت را زمین بگذار»، «نهضت» و… دچار مشکل شدند، اکنون با عفو رهبری همکاری می کنند. سال گذشته برای همه ما سال امتحانات بود، برخی قبول شدند، برخی فقط یک درس را انجام دادند. برخی رد شدند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا