اخبار روز

مدودف در پاسخ به نشست جده: دشمن باید زانو بزند و طلب بخشش کند

دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت و رئیس جمهور سابق روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: بدون در نظر گرفتن حاکمیت کشورها، بحث درباره منشور سازمان ملل غیرممکن است.

وی افزود: البته هر پیشنهاد صلحی می تواند موفق باشد اما به شرطی که به این سه چیز دست یابد. اولاً هر دو طرف باید در مذاکرات شرکت کنند که در نشست جده با روسیه چنین نشد. ثانیاً جنبه تاریخی را باید در نظر گرفت و باید توجه داشت که اوکراین قبل از سال 1991 وجود نداشته و بخشی جداگانه از امپراتوری روسیه است. و سوال سوم پذیرش واقعیت های کنونی و پذیرش اینکه اوکراین کشوری در آستانه سقوط است و بخش هایی از کشورشان به روسیه بازگردانده شده است.

مدودف تصریح کرد: میانجی که آماده تشخیص این مشکلات است می تواند در مذاکرات صلح موفق باشد.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه در پایان افزود: فراتر از این موارد، در حال حاضر نیازی به مذاکره نیست، زیرا دشمن باید زانو بزند و طلب بخشش کند.

شهر جده، 5 و 6 اوت (14 و 15). مرداد) در غیاب طرف روسی درباره حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین رایزنی انجام داد. نمایندگانی از بیش از 30 کشور از جمله برزیل، انگلیس، هند، چین، آمریکا، ترکیه، آفریقای جنوبی و کشورهای اتحادیه اروپا در این رویداد حضور داشتند.

مسکو نسبت به “طرح صلح” رونمایی شده در نشست جده محتاط است و می‌گوید این صرفا تلاشی از سوی غرب برای متقاعد کردن کشورهای بی‌طرف برای حمایت از فرمول صلح 10 ماده‌ای ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین است.

زلنسکی در نوامبر 2022 طرح صلح 10 ماده ای را پیشنهاد کرد. این طرح شامل تبادل متقابل زندانیان بر اساس فرمول «همه برای همه» و همچنین تضمین امنیت هسته ای، غذایی و انرژی است. طرح صلح پیشنهادی زلنسکی همچنین شامل اصولی مانند خروج تمام نیروهای روسیه از اوکراین و بازگرداندن «تمامیت ارضی کامل» این کشور است. زلنسکی همچنین خواستار تضمین های امنیتی برای اوکراین و ایجاد یک مکانیسم بین المللی برای جبران “زیان های مالی” این کشور با دارایی های روسیه شد.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا