اخبار روز

مدت بخشودگی جرایم بیمه ای / این مدت تمدید نخواهد شد


به گزارش پی ام آپ، قانون لغو جرائم بیمه ای کارفرمایان با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال «کنترل تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری و در راستای حمایت از تولید، حفظ و ایجاد اشتغال برای کارفرمایان در صنعت تولیدی. . ، صنعتی، معدنی، خدماتی و صنفی و تقویت توان تولیدی کشور اجرا شده است.

کارفرمایان متقاضی بخشودگی جرایم بیمه ای می توانند با توافق با شعب این سازمان اصل مبلغ بدهی بیمه خود را به صورت نقدی پرداخت کنند و یا نحوه پرداخت اقساطی را انتخاب کنند. در صورت پرداخت اصل بدهی بیمه به صورت اقساط 12 ماهه، کارفرمایان از بخشودگی 100 درصد جرائم، 85 درصد بخشودگی جرایم 18 ماهه و 75 درصد بخشودگی و 50 درصد بخشودگی به ترتیب در صورت تمایل برخوردار خواهند شد. تعداد اقساط 24 یا 36 ماهه البته سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان توصیه کرده است با انتخاب اقساط 12 ماهه از بخشودگی 100 درصد جرائم استفاده کنند.

بر اساس برنامه راهبردی دولت سیزدهم در زمینه بهبود شرایط اشتغال، این طرح با هدف حفظ اشتغال موجود کارگاه ها اجرا می شود و کارفرمایان واجد شرایط استفاده از این تسهیلات خواهند بود که حفظ و یا اشتغال خواهند داشت. افزایش خواهد یافت. نیروی انسانی حداقل به مدت یک سال از زمان پرداخت بدهی بر اساس فهرست یا بازرسی کارگاه در اسفند 1401 یا آخرین فهرست یا بازرسی منتهی به آن در سال مذکور، کارگاه باید فهرست و پرداخت حق بیمه کامل کارکنان مغازه به صورت اقساطی. همچنین کارگاه هایی که پس از استرداد نیروی تعدیل شده یا جایگزینی آن در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در مدت کسری، تعداد بیمه شدگانی که در آنها کار می کنند بر اساس اصول مذکور در سال 1401 کاهش یافته است. ، از بخشش جنایات برخوردار خواهند شد.

کارفرمایان متقاضی این خدمت می بایست حداکثر تا تاریخ 2018 از طریق سامانه خدمات آفلاین سازمان تامین اجتماعی به نشانی estamin.ir درخواست خود را ارسال نمایند. مرداد برای ثبت توصیه به تسهیلات کار، این عزیزان درخواست خود را به پایان مدت مذکور موکول نکنند.

بر اساس این گزارش و با توجه به بازخوردهای دریافتی از واحدهای مجری تامین اجتماعی در هفته های ابتدایی اجرای طرح رد جرائم، برخی از کارگاه ها به دلیل استفاده از طرح های قبلی و عدم اجرای طرح ها مشمول دوره جدید ابطال جرم نشدند. پرداخت به موقع اقساط در ادوار گذشته بخشودگی جرایم (مغازه هایی که در دوره های قبل اقساط بدهی داشتند و متاسفانه با وجود دو بار اقساط بدهی در گذشته، بدهی بیمه خود را پرداخت نکردند و همچنان در مشکل هستند) اول بازپرداخت بدهی برای بار سوم با صدور بخشنامه ای امکان پذیر شده است و کارگاه های دارای این مشکل می توانند با پرداخت بدهی برای بار سوم از تسهیلات بخشودگی بدهی استفاده کنند لذا در صورت وجود مانعی برای فعالیت کارگاه، قابل حذف است این کار برای تسهیل بیشتر و همکاری حداکثری برای رشد تولید توسط سازمان تامین اجتماعی انجام شد و برای سومین بار امکان تقسیم بدهی فراهم شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا