اخبار روز سینمافیلم و سریال

محیا دهقانی کیست؟ | از کاراته در کودکی تا شب های مافیایی

محیا دهقانی، شیار 143، پایتخت 4، داستان نیمروز و… و اخیراً یکی از بازیگران برجسته ای است که در نمایش های واقعیت یا بازی های ارتش مخفی، ضد، ناتو، شب های مافیا بازی می کند. در ادامه محیا دهقانی را بشناسید و با او بیشتر آشنا شوید.


به گزارش ورانساز:

محیا دهقانی، شیار 143، پایتخت 4، داستان نیمروز و… و اخیراً یکی از بازیگران برجسته ای است که در نمایش های واقعیت یا بازی های ارتش مخفی، ضد، ناتو، شب های مافیا بازی می کند. در ادامه محیا دهقانی را بشناسید و با او بیشتر آشنا شوید.

محیا دهقانی در ۲۴ سالگی به دنیا آمد دی 1370 تهران، بازیگر سینما و تلویزیون.

او فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی است و از 8 سالگی کاراته را آغاز کرده و اکنون مدرک دوم خود را دارد و از 21 سالگی به طور فعال بازیگری را آغاز کرده است.

می گوید من آدم با اخلاقی هستم و اخلاق و ادب برایم خیلی مهم است.

از کلاس تا دوربین – محیا دهقانی

او با حضور در کلاس های بازیگری داریوش ارجمند با الفبای هنر آشنا شد و تا سال 1392 با سریال «کهر و آشتی» در سن 21 سالگی مقابل دوربین رفت.

محیا دهقانی

سینما و شهرت – محیا دهقانی

او در سال 1391 با ماریلا زارعی و مهران احمدی در فیلم سینمایی «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار به صورت حرفه ای بازی کرد اما شهرت او با بازی در نقش سوسن دختری عصبانی و استخوان دنده سریال پایتخت 4 به دست آمد. یک بیماری. روحی و روانی بود، مورد توجه قرار گرفت.

در داستان نیمروز متفاوت است

محیا دهقانی در فیلم موفق «داستان نیمه شب» در سال 1394، شخصیتی خاکستری، باهوش و با استعداد را به عنوان شخصیت اصلی زن به تصویر کشید.

علاقه به بازیگری محیا دهقانی

در پنج سالگی برای دوستانم و حتی خانواده و نزدیکانم از شخصیت ها تقلید می کردم و علاقه من به بازیگری ریشه در دوران کودکی من دارد. از سال 1391 این حرفه را از طریق خانواده ادامه دادم و متوجه شدم که این استعداد را در بازیگری دارم.

جوایز محیا دهقانی

او برای بازی در فیلم کوتاه «باهر» به کارگردانی «حسن آخوندپور» جایزه «بهترین بازیگر زن» را از نهمین جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو دریافت کرد.

محیا دهقانی کیست؟

نوشته محیا دهقانی.

من واقعاً دوست دارم نوشتن خودم و چیزهایی را که دوست دارم بنویسم تمرین کنم، اما فعلا وقت ندارم این کار را انجام دهم.

نقش های مورد علاقه من

دوست دارم نقش هایی را بازی کنم که با شخصیت اصلی ام فاصله دارند. من علاقه زیادی به خلق و خلق شخصیت خلق شده توسط نویسنده دارم، بنابراین وقتی بازی می کنم چیزی به آن اضافه می کنم و از خودم لذت می برم.

بازیگران محبوب محیا دهقانی

من اجرای جولیتا ماسینا، همسر آقای فدریکو فلینی (کارگردان) را دوست دارم.

من عاشق «رومن پولانسکی»، «وودی آلن»، «مارتین اسکورسیزی» و «آلفرد هیچکاک» هستم که هنوز هم برایم جذاب هستند، مخصوصاً به خاطر متون و داستان‌هایشان.

علاقه به گوش دادن به موسیقی

همانطور که می دانید موسیقی کامل ترین «هنر» است که تنها با گوش دادن به یک قطعه، دنیای شما از درون تغییر می کند. من از بچگی هارمونیکا را شروع کردم اما ادامه ندادم، دوست دارم موسیقی گوش کنم اما توانایی نواختن را ندارم.

فیلم و کتاب مورد علاقه محیا دهقانی

من خیلی فیلم می بینم اما فیلم مورد علاقه ام «تنت» بود و کتاب «مسافر» سیمین دانشور هم خیلی خوب بود، ترجیح می دهم فیلم و سریال خارجی ببینم چون فیلم های ما بیشتر دیالوگ محور هستند. این برنامه ای است که امیدوارم تا زمانی که روی بازی متمرکز نشود تغییر کند.

محیا دهقانی

ازدواج محیا دهقانی

ازدواج برای جوانان این نسل به خصوص برای هنرمندان بسیار سخت شده است زیرا مردم به سختی می پذیرند که حرفه همسرشان بازیگری است. اولویت من در زندگی بعد از کار این است که دوست داشته باشم همسر و مادر خوبی باشم.

از کاراته تا شطرنج

از 8 سالگی تا 21 سالگی کاراته کار می کردم و حتی تا سطح کاراته هم پیشرفت کردم اما به دلیل بازیگری کنار رفتم و الان بیشتر به بدنسازی و شنا می پردازم. پیاده روی را هم دوست دارم و علاقه زیادی به بازی شطرنج دارم.

دوران کودکی محیا دهقانی

زندگی من و خط قرمز من

زندگی برای من مثل رنگین کمان است و خط قرمز من مخالف انسان بودنم است، حالا همه چیز می تواند زیرشاخه ای از آن باشد.

روابط ناسالم دارند

بدون شک مانند هر حرفه ای در بازیگری نیز روابط ناسالمی وجود دارد، اما خوشبختانه تا به امروز با این مشکل مواجه نشده ام. ترجیح می دهم سخت کار کنم و همه چیز را درست انجام دهم، از 19 سالگی که بازیگری را شروع کردم با خودم می گفتم، تو خودت هستی و کفش هایت …

تجربه مدلینگ محیا دهقانی

به پیشنهاد یکی از دوستانم مدت کوتاهی در حوزه مد و مدلینگ بودم و این موضوع درآمد خوبی به من داد اما ترجیح می دهم فقط به بازیگری بپردازم.

محیا دهقانی در نمایش های واقعی

محیا دهقانی بازیگر سینما و تلویزیون از حضور خود در برنامه های رئالیتی مانند ارتش مخفی، ناتو و زاد و اخیراً در سریال شب های مافیا می گوید و تاثیر آن بر بازیگری. : شرکت در اینگونه برنامه ها بیشتر جنبه سرگرمی دارد دلپذیر و جذاب است و از تجربه چنین برنامه هایی نباید ترسید.

این بازیگر که با نقش «نجلا» شناخته می‌شود، مدتی است که در شبکه‌های نمایش خانگی دیده می‌شود و معتقد است که یک بازیگر نباید در یک ژانر بماند و بترسد که رکوردهای قبلی‌اش خراب شود.

محیا دهقانی در گفت وگو با ایسنا، پس از تجربه حضورش در «نجلا 2»، درباره شغل جدیدش در تلویزیون، شرایط کار در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، مشکلات مالی صدا و سیما و… صحبت کرد. نکاتی را در این باره بیان کرد. او همچنین به عنوان یک بازیگر جوان مطالباتی را از رئیس سازمان صدا و سیما مطرح کرد.

مردم بیشتر با نمایش های واقعیت سرگرم می شوند

این بازیگر که بعد از سریال «نجلا» در رئالیتی شوهای «ارتش راز»، «ناتو» و «زاد» حضور داشت، ابتدا نقش ویژه خود را در «نجلا» ایفا کرد و حالا از او پرسید که آیا دغدغه ای برای ظاهرش دارید؟ در واقع نمایش های مختلف می تواند به پیشنهادهای کاری و ذهنیت مخاطب لطمه بزند، می گوید: دیگر نمی توانیم چیزها را از هم جدا کنیم. یک زمانی مثلا می گفتند سینما، تلویزیون، بازیگر طنز، بازیگر نمایش و… اما الان همه قاطی شده اند. در مورد رئالیتی شوها هم باید بگویم که از زمانی که این برنامه ها پخش شد مردم بیشتر سرگرم شدند. بنابراین این یک نکته مثبت است زیرا می توانیم بینندگان خود را با فعالیت های ساده، سالم و کم هزینه سرگرم کنیم تا آنها با خانواده خود جلوی تلویزیون بنشینند. به همین دلیل است که من جنبه مثبت این رویداد را می بینم. نه اینکه بخواهم اینطور فکر کنم تا نقشی را که در حال حاضر بازی می کنم خراب کنم. من مطلقاً این دیدگاه را قبول ندارم.

محیا دهقانی در ارتش مخفی

او همچنین تاکید می کند: من محیا دهقانی هستم، به هر حال در بازی هایی مثل «ارتش مخفی» و «ناتو» حضور داشتم و تجربه ام برایم خنده دار و جذاب بود. در کنار این نمایشنامه ها، تحصیلاتم را در زمینه بازیگری ادامه می دهم و نمی ترسم بگویم کارهای قبلی ام خراب می شود یا روی مخاطبم تاثیر می گذارد. به هر حال مخاطبی که می خواهد مثلاً سریال «نکلا» را ببیند، همان نجلا یا نقش دیگری را تماشا می کند، فرقی نمی کند.

دهقانی یادآور می شود: ابتدا وقتی برنامه رئالیتی «ارتش مخفی» به من پیشنهاد شد، مقاومت کردم و نخواستم وارد شوم، اما مثلاً دیدم مردم چقدر به بازی مافیایی و همیشه با هم بازی کردن علاقه دارند. همه جا خانواده و دوست دارند، من هم به این نوع برنامه ها علاقه داشتم و با خودم گفتم چرا نه. من فکر می کنم این رئالیتی ها مسابقات سرگرمی برای مخاطب و برای آنها جذاب است.

تجربه حضور در “ناتو”

این بازیگر سپس درباره تجربه خود در «ناتو» می گوید: به نظر من «ناتو» یک نوع بازی سرگرمی و یک برنامه مفرح بود. به عنوان اولین آزمایش “ناتو” چیز بدی نبود. در واقع هم سرگرم کننده و هم آموزنده بود. فکر می کنم دیدار دوستانه ای بود.

منبع:جلدنیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا