عمومی

محموله نفتی ایران که قبلاً توسط آمریکا در سوریه توقیف شده بود

کلر جونگمن، رئیس ستاد گروه حمایت از آمریکا علیه ایران هسته‌ای (UANI) که بر امور ایران نظارت می‌کند، گفت: داده‌های ردیابی ماهواره‌ای نشان می‌دهد که لانا، سابقاً پگاس، محموله‌ای حدود 700 هزار بشکه‌ای را در بندر بانیاس سوریه تخلیه کرده است. تردد تانکرها از طریق کشتی و ردیابی ماهواره ای.

بر اساس ردیابی کشتی در ایکان، آخرین موقعیت گزارش شده لانا در 20 نوامبر در سواحل سوریه لنگر انداخته است.

سوریه به عنوان پاسخی به کمبود سوخت، در حال جیره بندی شدید سوخت است که منجر به قطع برق در بخش های مخابراتی و برق شده است.

واردات سوریه از ایران ماهانه متفاوت است. بر اساس تحلیل UANI، سوریه در ماه نوامبر 1.39 میلیون بشکه از ایران محموله دریافت کرده است که نسبت به 3.5 میلیون بشکه در اکتبر و 3.7 میلیون بشکه در سپتامبر کاهش یافته است.

ایالات متحده در ماه آوریل نفتکشی را برای توقیف نفت در کشتی لانا که در نزدیکی یونان لنگر انداخته بود، استخدام کرده بود.

توقیف کشتی لانا باعث شد که نیروهای ایرانی در ماه مه دو نفتکش یونانی را در خلیج خاورمیانه توقیف کنند که در 16 نوامبر آزاد شدند.

سپس نفت تا حدی برداشته شد و در تانکر آیس انرژی که توسط واشنگتن اجاره شده بود و پیش از اینکه دادگاه عالی یونان حکم دهد محموله باید به ایران بازگردانده شود، به ایالات متحده سفر می کرد، قرار داده شد.

لانا بیش از دو ماه در جزیره یونانی اویا در بازداشت بود. به دنبال دستورات دادگاه که اجازه آزادی آن را می داد، به پیرائوس کشیده شد.

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا