اخبار روز

تعیین محل‌های استثنایی برای بهره برداری از پول آزاد شده در ایران!/ جزئیات خبر

خبر دقیق مربوط به محل‌هایی برای خرج کردن پول آزاد شده در ایران را از اینجا بخوانید.

به گزارش پی ام آپ، علی بهادری جهرمی با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه قم به انتقادات درباره جابه‌جایی معاون سیاسی وزیر کشور و تأثیر فشار نمایندگان مجلس رسیدگی کرد. او توضیح داد: “نگرش دولت این است که اختلاف نظرهای کارشناسی با سایر قوا به تقابل قوا و رسانه‌ای نشود. دولت به دنبال تعامل با سایر قوا برای پیشرفت کشور است و نباید این تعامل و احترام به اختیارات قانونی سایر قوا را به عنوان وادادگی دولت تعبیر کرد.”

وی افزود: “در یک حادثه اخیر، دولت به منظور تأمین منابع جهت خرید گندم از کشاورزان داخلی، یک لایحه دوفوریتی برای اصلاح قانون بودجه را به مجلس ارائه کرد. در نتیجه افزایش اعتماد کشاورزان داخلی به دولت و فروش گندم به دولت فراتر از پیش‌بینی ها در بودجه، به مجوز با منابعی که این حوزه را تأمین می‌کند، نیاز است. مجلس متأسفانه با فوریت این لایحه مخالفت کرد و اکنون دولت در شرایط بلاتکلیف قرار دارد، اما ما هیچگاه این مسائل را به عنوان اختلاف دولت و مجلس رسانه‌ای نمی‌دانیم؛ بلکه با جلسات مشترک تلاش می‌کنیم به توافق و تسریع در انجام امور بپردازیم.”

سخنگوی دولت یادآور شد: در خصوص معاونت سیاسی وزیر کشور، نظر دولت و وزیر کشور این بود که احتمال سوء برداشت از برخی متون این بخشنامه وجود دارد. وزیر کشور دو بند از این بخشنامه را اصلاح کرد اما با وجود این برخی از نمایندگان بر جابجایی معاونت سیاسی خود اصرار کردند و وزیر کشور فداکارانه تصمیم به انتقال معاونت سیاسی گرفت تا از تشدید درگیری ها جلوگیری کند.

اقدامات دولت برای مبارزه با فساد در شبکه بانکی کشور

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی در مورد اقدامات دولت در مبارزه با فساد در شبکه بانکی کشور اظهار کرد: “در سال جاری، تصمیماتی برای اصلاح عملکرد سه موسسه پولی و اعتباری که بیشترین ناترازی و فعالیت ناسالم در حوزه بانکی را داشتند، اتخاذ شده است و به زودی اجرایی خواهد شد. دولت در امسال توجه ویژه‌ای به حل مسئله ناترازی بانک‌ها داشته و به خوشبختی تقریباً تمام بانک‌های دولتی زیان‌ده طبق گزارش اخیر وزارت اقتصاد، سودده شده‌اند.”

وی در پاسخ به سوال دانشجویی که مبادله زندانیان را نادیده می گیرد مجازات خائنان می داند، تصریح کرد: تبادل زندانیان اقدامی بشردوستانه و قانونی است که در گذشته سابقه داشته و برای حمایت قانونی از شهروندان ایرانی که ظالمانه و غیرقانونی در خارج از کشور به سر می برند. کشور دستگیر و زندانی می شوند. اینکه ما چهار زندانی در آمریکا داریم که مطمئنیم به ناحق زندانی شده‌اند و اکنون می‌توانیم آزادی آنها را با آزادی چهار زندانی معاوضه کنیم، امری منطقی است که رویه نظام اسلامی در زمان‌های مختلف نیز هست.

منابع آزاد شده از ایران برای دستیابی به رشد تولید استفاده می شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: علاوه بر این مذاکرات برای تبادل اسرا، مذاکرات دیگری نیز انجام شده است که یکی از آنها آزادسازی منابعی است که به ناحق مسدود شده است. البته نه تنها در این زمینه، بلکه در سایر کشورها و بانک ها و مراکز از طرق مختلف به دنبال آزادسازی منابع کشورمان هستیم که نمونه آن را در آزادسازی منابع بلوکه شده کشورمان در عراق و دریافت غرامت دیدیم. از انگلستان. یک کارگروه برای مصرف این منابع تشکیل می شود که برای دستیابی به رشد تولید استفاده می شود.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد عملکرد معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: “به طور معمول، در هر دولتی رئیس‌جمهوری سیاست‌ها و برنامه‌های کلان دولت را تعیین می‌کند و معاون اول نقش مدیریتی در تحقق این سیاست‌ها را دارد.”

سخنگوی دولت اظهار کرد: “در دو سال اول دولت، پنج خط انتقال آب از خلیج فارس آغاز شده و در حال حاضر در حال پیشروی فیزیکی قرار دارند و برخی از شهرهای ابتدایی در مسیر این خطوط قادر به بهره‌برداری شده‌اند. مدیریت این خطوط، که نیازمند هماهنگی اداری است، با معاون اول رئیس جمهور انجام می‌شود.”

بهادری جهرمی ادامه داد: در این دولت هر سه ماه یکبار همه دستگاه های دولتی به رئیس جمهور گزارش می دهند و عملکرد آنها بررسی می شود. معاون اول رئیس جمهور نظارت بر اثربخشی دستگاه های اجرایی به ویژه در حوزه های اقتصادی و صنعتی را بر عهده دارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا