اخبار روز

گفته هایی تلخ میرزا علی آیت اللهی و درخواست او از مجلس و دولت! به داد دریاچه ارومیه برسید!

کشور ما عملاً با سیستم برنامه ریزی و بوروکراسی و مدیریت متمرکز بودجه اداره می شود.

مطالبات استان ها در نظام تلفیق بودجه سازمان برنامه و کمیسیون تلفیق مجلس چانه زنی می شود و در نهایت استان هایی پیروز می شوند که نمایندگان بیشتری در مجلس دارند.
جنوبی‌ها نفت را بدیهی می‌دانند، مسئولان چپ و راست اصفهان برای دریافت تسهیلات دست به دست هم می‌دهند و خراسانی‌ها با اعمال دیگری از جذب بودجه بیشتر سود می‌برند. هیچکدام از اینها بد نیست، اما اگر به سایر استان ها توجه کافی شود، عواقب نابجا خواهد داشت و سایر استان ها معمولاً در تأمین بودجه و تعریف پروژه های ملی و عمرانی عقب هستند.
دریاچه ارومیه ارزش ملی دارد و حفظ آن نیازمند همت ملی است. یک ایران است و یک دریاچه زیبای ارومیه.
تنها تلاش همه جانبه دولت و مجلس می تواند این در گرانبها را نجات دهد.
باید بدانیم زیباترین جاذبه گردشگری که می تواند درآمدزایی داشته باشد و یک جاذبه گردشگری است نفس های آخر خود را می کشد و در حالی که سال هاست مسئولان در سفر به این استان یا در زمان انتخابات شعار احیای دریاچه را سر می دهند، اما پس از آن فراموش کردن. و در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد.
به عقیده نگارنده، موضوع به قدری اهمیت دارد که با تشکیل کارگروهی مشترک، ابتدا دولت و مجلس برای حفظ و بهسازی دریاچه اقدامات اضطراری انجام می دهند و در گام بعدی نظام برنامه ریزی و بودجه کشور نیروهای خود را برای حفظ و ارتقای پروژه ملی مرمت و حفظ این قطب بسیج کند. اگر اکوسیستم و گردشگری تعریف نشده است باید تعریف شود و اگر پروژه راه اندازی شده اما معطل بودجه است باید با تامین اعتبار کافی اجرایی شود.
نویسنده به دلایلی مدتی است با اقوام مختلف ایرانی زندگی می کند. مردم آذربایجان غربی در نجابت و فرهنگ بی نظیر هستند و قطعا شادی مردم این استان مرزی برای ایران مهم است.
به امید روزی که  ” رجب ها” و ” الهام ها”به خاطر دریاچه ارومیه و آبادانی این خطه مرزی ایران غبطه بخورند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا