اخبار روز سینما

متکی میگوید: در مورد مجوز حزب تحریم کننده انتخابات باید بازنگری انجام شود!

منوچهر متکی در نشست فصلی خانه احزاب گفت: نقش احزاب در ساختار سیاسی کشور مشخص نیست و شایسته است کارگروهی برای بازتعریف بیانات رهبران در این زمینه تعیین شود. وظیفه احزاب این است که زمینه اجرای دیدگاه رهبر انقلاب در موضوع حزب گرایی را فراهم کنند.

رئیس خانه احزاب ایران گفت: مسئولان باید مجوز حزبی را که انتخابات را تحریم می کند یا مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می کند، بررسی کنند.

به گزارش ایسنا، منوچهر متکی در همایش فصلی خانه احزاب ایران اظهار کرد: نقش احزاب در ساختار سیاسی کشور مشخص نیست و شایسته است کارگروهی برای بازتعریف بیانات رهبران تشکیل شود. در این رابطه. وظیفه احزاب این است که زمینه اجرای دیدگاه رهبر انقلاب در موضوع حزب گرایی را فراهم کنند.

و افزود: احزاب می توانند در حدودی که قانون اساسی تعیین کرده است فعالیت کنند. احزاب وظیفه قانونی دارند، اما چون در ساختار سیاسی نیستند، دولت ها به حرف احزاب توجه نمی کنند.

متکی با انتقاد از برخی احزاب که مردم را به عدم حضور در انتخابات تشویق می کنند، تصریح کرد: این احزاب با عملکرد خود فلسفه وجودی خود را زیر سوال می برند. مجوز حزبی که انتخابات را تحریم می کند یا مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می کند باید توسط مقامات بررسی شود.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: احزاب باید سلیقه های مختلف را در لیست های انتخاباتی خود در نظر بگیرند تا وقتی مردم پای صندوق های رای می آیند و به لیست کاندیداها نگاه می کنند، سلیقه آنها را ببینند. احزاب توجه کنند اگر فردی صلاحیت های لازم درون حزبی را ندارد به مردم معرفی نشود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا