اخبار روز

اگر متقاضی دریافت وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن هستید، این خبر مهم را از دست ندهید!

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، درباره برنامه‌ریزی برای فروش ۱۵۰ هزار ست جهیزیه قسطی در هر فصل، اقدام به بازنگری کرد. وی اعلام کرد که تولیدکنندگان پیشنهاد داده‌اند که کارت‌های اعتباری به مبلغ ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را به جوانان برای خرید لوازم خانگی مورد نیاز در جهیزیه عرضه کنند.

عباس هاشمی در جلسه‌ای با وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهوری، در مورد تأمین جهیزیه قسطی و صادرات پایدار بحث کرد. وی تأکید کرد که برای تأمین جهیزیه، نیاز به تعیین الزاماتی وجود دارد. یکی از این الزامات، شرکت بانکی است که باید نقش و مشارکت آن در این طرح مشخص شود. در حال حاضر، فروش قسطی لوازم خانگی تا هشت ماه انجام می‌شود و تولیدکنندگان آمادگی خود را برای تأمین بخشی از جهیزیه به عهده گرفتند تا لوازم خانگی به مدت ۱۸ ماه به صورت اقساطی در اختیار جوانان قرار گیرد.

درباره این موضوع، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بیان کرد که نحوه عملکرد طرح جهیزیه قسطی تا حدودی به منابع بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه وابسته است. او تأکید کرد که پس از تعیین منابع، باید چند بانک فعال در این زمینه معرفی شوند تا بتوانند کارت‌های اعتباری را صادر کنند. انجمن پیشنهاد داده است که مبلغ کارت‌های اعتباری بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

علاوه بر این، انجمن پیشنهاد داده است که واحدهای تولیدی شرکت کننده در این طرح، محصولات خود را از طریق مراکز عرضه، فروشگاه‌های زیرمجموعه و فروش آنلاین عرضه کنند. همچنین، پوزهای لازم برای پرداخت در مراکز قرار گیرند تا بانک‌ها بتوانند فرآیند پرداخت را کنترل کنند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان آمادگی خود را برای عرضه 150 هزار دستگاه جهیزیه در هر فصل اعلام کردند، گفت: تولید همه محصولات در حال حاضر بیش از 600 هزار دستگاه در سال است.

هاشمی در پاسخ به اینکه کدام مجموعه شاهکار شامل کدام لوازم است؟ وی گفت: تولیدکنندگان در این زمینه محدودیتی ندارند و می توانند محصولات مورد نیاز خود را تولید کنند.

اما به گفته وی، تولیدکنندگان انجمن به نمایندگی از تولیدکنندگان اعلام کردند که اجرای این طرح الزاماتی دارد; از جمله اینکه بانک مرکزی مشارکت کنندگان در این طرح باید برای تخصیص ارز در اولویت قرار گیرد، وزارت حراست باید ثبت سفارش در این بخش را تسریع کند و وزارت اقتصاد نیز دستورات لازم را به گمرک بدهد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پایان بیان کرد که اجرای طرح جهیزیه قسطی پس از تعیین منابع مالی انجام خواهد شد و تولیدکنندگان در حال حاضر آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

عباس هاشمی به اظهاراتی درباره نشستی با حضور معاون اول ریاست جمهوری و برخی از سران در خصوص تأمین ۱۵۰ هزار دستگاه جهیزیه با تخفیف ۲۰ درصدی به صورت اقساطی اشاره کرد و این موضوع را تکذیب کرد.

بنا به گفته وی، برای انجام این طرح، نیازمند مواد اولیه و ارز هستیم و در جلساتی که در روزهای گذشته برگزار شده است، این مسئله مطرح شده و موافقت در این خصوص به دست آمده است.

هاشمی گفت: در صورت همکاری شبکه بانکی کشور امکان فروش 150 هزار دستگاه وقفی به صورت اقساطی 18 ماهه وجود خواهد داشت که در خصوص سازوکار و جزئیات اجرایی این طرح باید با نهادهای ذیربط نهایی شود تا تولید شود. و عملیات تحویل این پروژه در آینده نزدیک قابل انجام است.تعداد جهیزیه آغاز شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا