اخبار روز

مقدار سود تاخیر در تحویل خودرو چقدر است؟

به گفته پی ام آپ، موسوی، معاون نظارت بر دارایی های سرمایه ای سازمان حمایت درباره سود مشارکت ثبت نام کنندگان خودرو و نحوه پرداخت آن گفت: صرف نظر از مصوباتی که شورای رقابت به عنوان متولی آن را دنبال می کند، بحث سود مشارکت خودروها به عنوان سود مشارکت خودرو برمی گردد. آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کننده. خودرو در سال 95 به تصویب هیات وزیران رسید و این مصوبه بسته به نوع قراردادی که متقاضی با یک شرکت خودروسازی منعقد می کند همچنان به قوت خود باقی است. 

موسوی افزود: قرارداد بین خودروساز و متقاضی باید شامل مبانی تحویل، زمان تحویل، سود تداعی و سود تأخیر باشد و این قرارداد باید دو طرفه باشد و در صورت انعقاد قرارداد برای تحویل فوری، حداکثر زمان تحویل 30 روز است و به عنوان یک قاعده کلی سود مشارکت شامل نمی شود سود جبران تاخیر در قرارداد تحویل فوری دو و نیم درصد در ماه است.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت در ادامه گفت: در صورت افزایش زمان تحویل خودروی خریداری شده و عدم تعیین سود تاخیر در فاکتور، قطعا می توانید مدارک خود را از طریق سایت سازمان حمایت و پشتیبانی و از طریق ارائه نمایید. 124 و سازمان های صنعت، معدن و تجارت 31 استان باید با مراجعه به دبیرخانه و ارائه مدارک و اعداد علاقه مندی در مشارکت و سود جبران تاخیر در تحویل خودرو مبلغ را به متقاضی عودت می دهد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا