اخبار روز

ماهی گران شد


به گزارش پی ام آپ به نقل از همشهری آنلاین، مقایسه قیمت ماهی در فهرست بهای میادین میوه و تره بار نشان از افزایش قیمت این محصول در یک ماه اخیر دارد.

بر اساس نرخ جدید میادین میوه و تره بار، قیمت هر کیلو قزل آلای رنگین کمان ۱۶۵ هزار تومان، حلوا سیاه ۲۴۰ هزار تومان، سنگ طلایی ۱۸۵ هزار تومان، ماهی شور ۲۲۰ هزار تومان و فیله ماهی تیلاپیا منجمد است. کیلویی 350 هزار تومان.

قیمت ماهی در فروشگاه های شهر بیشتر از میادین میوه و تره بار است. هم اکنون هر کیلو ماهی قزل آلا در قصابی های مرکز تهران بین 180 تا 195 هزار تومان و هر کیلو ماهی قزل آلا (ماهی آزاد) بین 188 تا 190 هزار تومان قیمت دارد. البته قیمت فیله ماهی بیشتر است. به عنوان مثال هر کیلو فیله ماهی قزل آلا تا 330 هزار تومان و هر کیلو ماهی قزل آلا بیش از 550 هزار تومان قیمت دارد.

در بین انواع ماهی ها، ماهی های جنوبی مانند شیر، شوریده، حلوای سیاه و سفید و سنگسر افزایش قیمت داشته اند. دلیل گرانی ماهی جنوب به کاهش صید و صادرات این ماهی برمی گردد.

می توان گفت امروزه امکان ارسال ماهی تازه از جنوب کشور وجود دارد و سایت های خرید اینترنتی این کار را آسان کرده اند و می توانید ماهی تازه صید شده در جنوب را سفارش دهید و به صورت هوایی برای شما ارسال می کنند. خرید ماهی صید شده در جنوب شامل هزینه حمل و نقل است که بین 100 تا 300 هزار تومان متغیر است.

در حال حاضر هر کیلو ماهی سرخو (از جنوب کشور) 500 هزار تومان، شیرماهی 600 و 800 هزار تومان برای هر کیلو ماهی حلوای سفید (زبیدی) گران ترین و به نوعی گران ترین ماهی محسوب می شود. ماهی مجلل سایز متوسط ​​و سایز بزرگ 1 میلیون و 600 هزار تومان هست که در تهران تا 1 میلیون و 755 هزار تومان قابل فروش است.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا