اخبار روز

ماهی تن 100 هزار تومان!


به گزارش پی ام آپ، افزایش قیمت ماهی تن امروز و فردا در جلسه ستاد تنظیم بازار مشخص می شود. ممکن است دیر یا زود داشته باشید، اما سوخت نداشته باشید. در حال حاضر به دلیل اینکه تولیدکنندگان و نهاد تصمیم گیرنده دولت به توافق نرسیده اند، بازار شایعه افزایش قیمت ماهی تن داغ است.

قیمت کنسرو تن ماهی به دور از این همه شایعه و اخبار راه خودش را طی می کند و با جهش های مختصر ماهانه توانسته در یک سال از میانگین 31800 تومان به حدود 85000 تومان برسد. اما برخی برندها و فروشندگان کنسرو ماهی تن 180 گرمی را به 90 هزار تومان رسانده اند.

بر اساس شنیده ها قیمت ماهی تن 150 درصد افزایش یافته است. عددی عجیب که بدون تعارف ترسناک است اما نایب رئیس سندیکای کنسروسازی ایران در گفت و گو با خبرگزاری فارس ضمن تایید برگزاری جلسات مربوط به افزایش قیمت ماهی تن در ستاد تنظیم بازار، این موضوع را تکذیب کرد. 150 درصد شکل گرفت و گفت که چنین موضوعی مرتبط نیست.

به گفته محمد مختاریانی افزایش قیمت ماهی تن اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. چون بحث قیمت ماده اولیه و قیمت تمام شده است و با افزایش قیمت تمام شده تولید، کارخانه ها مجبور به افزایش قیمت ماهی تن می شوند در غیر این صورت تعطیل می شوند، اما به نظر می رسد بحث و گمانه زنی ها کشیده شده است. بر. و این موضوع به شایعات مربوط به قیمت ماهی تن نیز کشیده می شود. .

افزایش 150 درصدی قیمت ماهی تن تنها شایعه نیست. ابتدای خردادماه سال جاری بود که روسای اتحادیه ها و فعالان عرصه تولید تن ماهی درخواست خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه کردند و این خبر از همان زمان دست به دست شد. اگر دنبال کننده باشید با کمی جستجو با خبری از دبیر اتحادیه صنایع کنسرو مواجه می شوید که در اواخر خرداد منتشر شده و در آن صحبت های هیات مدیره و دبیر را نقل کرده اند. از اتحادیه صنایع کنسرو ایران، ماهی تن و رب گوجه فرنگی بین 20 تا 150 درصد گرانتر به فروش می رسد. او تنها است! شایعه از همین جا می آید.

به گفته تولیدکنندگان، قیمت ماهی تن با توجه به قدرت خرید مردم اعلام می شود. 50 درصد ماجرا نظر خود را داده است و طرف مقابل باقی مانده است که به عنوان نهادی از ستاد تنظیم بازار که معمولا بخش خصوصی را مجبور به ارائه اسناد و مدارک برای اعلام نظر مساعد خود می کند. موهای ما را می کند و به قول قدیمی ها چرتکه می اندازد و سخت گیری می کند.

افزایش قیمت ماهی تن رسماً به دلیل تشریفات و تدوین تشریفات اداری به تعویق افتاد. به نظر می رسد موضوعات مطرح شده در جلسات برای طرفین روشن نیست و با مطرح شدن شایعات و اخبار غیرسمی، بستر مناسبی برای انتشار آن فراهم شده است.

افزایش قیمت ماهی تن را می‌توان مستقیماً در سطح بازار و خارج از تشریفات اداری تأیید کرد، جایی که نشان داده است طرفدار تعارف نیست و بدون توجه به سفارش‌ها می‌خواهد راه خودش را طی کند.

قیمت ماهی تن به 100 هزار تومان رسید

بیشتر بدانید کنسرو ماهی تن معمولا در 180 گرم فروخته می شود. در بازار می توانید کنسرو ماهی تن با وزن 120 گرم و 150 گرم پیدا کنید، اما تهیه کنسرو ماهی با وزن 240 گرم نیز رایج است.

قیمت کنسرو تن ماهی در بازار

قیمت ماهی تن روغنی 180 گرمی به 90 هزار تومان در بازار رسیده است. اگر خیلی خوش شانس باشید شاید بتوانید این نوع کنسرو تن ماهی را با تخفیف 71155 تومان و بدون تخفیف 75000 تومان و حتی 65000 تومان پیدا کنید. این محصولات عموماً تولید زودتر هستند و اعدادی از 75000 تا 85000 تومان روی ماهی تن با تاریخ تولید جدیدتر حک شده است.

شیلتون یکی از برندهای مطرح است و قیمت کنسرو ماهی تن 180 گرمی از تولید جدید آن 85000 تومان تعیین شده است. در برخی فروشگاه ها این محصول 90 تا 95 هزار تومان به فروش می رسد. کنسرو تن ماهی نیچر با قیمت 85 هزار تومان موجود است. قیمت کنسرو ماهی تن طبیعی به وزن 120 گرم و 150 گرم به ترتیب 48 هزار تومان و 58 هزار تومان است. تاریخ تولید این محصولات قدیمی است و در حال حاضر از قیمت جدید احتمالی آنها اطلاعی نداریم.

قیمت کنسرو ماهی در فروشگاه ها، سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی اغلب گیج کننده است. همانطور که امکان خرید کنسرو ماهی تن 180 گرمی با قیمت 55 هزار تومان وجود دارد، ممکن است مجبور شوید برای همین ماهی تن در فروشگاه دیگری مبلغ 85 هزار تومان بپردازید. همه چیز به ارزش سهام فروشنده بستگی دارد. برخی از قوطی ها توسط خود فروشندگان دستکاری شده و قیمت جدید را به زشت ترین شکل ممکن روی آن نوشته اند. به عنوان مثال، فروشنده ای قیمت کنسرو ماهی تن مکنزی را از 64 هزار و 900 تومان به 75 تومان افزایش داده و تاکید می کند که کنسرو تن ماهی شیلانه، گلکسی، لادن، پیک و تحفه باید یکسان باشد، زیرا قوطی آن ها 180 گرم است.

قیمت کنسرو ماهی تن چقدر است؟

افزایش قیمت کنسرو تن ماهی در جلسه ستاد تنظیم بازار ممکن است لزوماً منجر به تغییر قیمت های فعلی نشود. بین ما باشد، قیمت کنسرو تن ماهی (و سایر مواد غذایی از جمله لبنیات) بدون نیاز به اجازه هر ماه افزایش می یابد. برای درک این موضوع کافی است قیمت دو قوطی (یا حبه ماست) که در بازه های زمانی مختلف از خط تولید خارج شده اند را بررسی کنید.

افزایش قیمت کنسرو ماهی می تواند به قیمت های فعلی اعتبار قانونی بدهد. نکته اصلی این است که باید برای خرید کنسرو ماهی 180 گرمی با قیمت 85 تا 90 هزار تومان آماده شویم. قیمت کنسرو تن ماهی در سه ماهه اول سال نیز بین 50 تا 75 هزار تومان بود.

قیمت کنسرو ماهی تن 180 گرمی در سه ماهه اول سال گذشته 30 تا 34 هزار تومان بود. آمار رسمی مرکز آمار می گوید سال گذشته در خرداد ماه توانستیم کنسرو ماهی تن را با حداقل 27 هزار و 875 تومان و حداکثر 36 هزار و 500 تومان خریداری کنیم و میانگین قیمت این محصول 31 هزار و 800 تومان بوده است. اگر این عدد را مبنا قرار دهیم و قیمت جدید 85 هزار تومان را منصفانه فرض کنیم، کنسرو ماهی تن در یک سال 167 درصد افزایش یافته است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا