اخبار روز سینما

پیدا شدن نوشته‌ی تاریخی در مسجد غوغا کرد! /داستان کشف دست خط امام رضا (ع) چیست؟

چند روز گذشته، برخی رسانه‌ها خبر دادند که یک پژوهشگر خطوط و اسناد تاریخی، در حین بازدید از مسجد جامع ساوه، به طور اتفاقی با یک یادگار مواجه شده است. پس از انجام تحقیقات علمی بر روی این یادگار، مشخص شده که دستخط آن تعلق به علی‌ابن موسی‌الرضا، امام هشتم شیعیان، می‌باشد.

پیدا شدن نوشته‌ی تاریخی در مسجد غوغا کرد! /داستان کشف دست خط امام رضا (ع) چیست؟

به گزارش فارس به نقل از پی ام آپ، در روزهای اخیر برخی رسانه ها مدعی شدند که محقق خطوط، اسناد و کتیبه های تاریخی در بازدید از مسجد جامع ساوه به طور اتفاقی با اثری از نوشته هشتمین امام شیعیان مواجه شده است.

در همین راستا فاطمه داوری، مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی گفت: در پی گمانه زنی ها و احتمالات مطرح شده درباره نوشته پیدا شده بر روی یکی از آجرهای ضلع جنوبی مسجد جامع ساوه و تاریخ احتمالی آن 201 هجری قمری، بررسی ها کار اولیه توسط کارشناسان مرکز میراث فرهنگی انجام شد.

داوری افزود: در صورت لزوم، بررسی های دقیق آزمایشگاهی و تطبیقی ​​برای تعیین صحت اصالت تاریخی آجرها، خط و تعیین موضوعی آنها توسط نهادهای علمی، هماهنگی و اقدامات لازم برای انتقال اثر به موزه ملی انجام شود تا زمینه مطالعات تفصیلی پژوهشگاه میراث فرهنگی انجام شده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا